SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Blog

SELAMAT KE PRODUK TIADA KKM ?

SELAMAT.

Kenapa saya kata selamat ??

Sebab ia selamat untuk mereka yang mahukan kesan yang cepat elok, cepat teruk.

Isu produk tiada KKM ini dah lama berlaku. Dah banyak isu yang membabitkan kesan penggunaan produk tiada kelulusan KKM ini telah menyebabkan ramai yang terkorban sama ada dari segi kesihatan dan fizikal. Namun, masih ada lagi yang bertanya, mengapa pentingnya sebuah kelulusan daripada KKM ? Benarkah produk-produk yang tiada kelulusan KKM itu tak selamat ? Mengapa masih ada yang menggunakan produk yang tiada kelulusan itu kekal cantik malah terlebih cantik ??

Hm.. No no no.. Jangan mudah terpedaya.. 🙅🏻

Saya nak bagitahu sikit..

Image result for kkmKementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menubuhkan pengkelasan lulus/tidak sesuatu produk itu bukan hanya untuk memeriksa sama ada sesebuah produk yang terhasil dari mana-mana pihak tiada bahan terlarang sahaja. Tujuan utamanya untuk menjaga keharmonian, kesejahteraan dan kesihatan netizen Malaysia daripada terkena penyakit yang merbahaya dan memberi kesedaran tentang pentingnya sebuah kesihatan yang kita kecapi sekarang.

Bayangkan, kalau sebuah produk yang tidak diperiksa kualiti dan keselamatannya digunakan hampir 32.4 juta rakyat Malaysia, kemudian, terjadi kesan buruk keatas berjuta-juta rakyat yang menggunakannya seperti muka menjadi gelap dan hodoh apabila tiba-tiba ‘susuk’ terkeluar.. Tak ke huru hara Malaysia waktu itu ??

Takut ?

Itu hanya bayangan sahaja ye.. Ada pengaruh cerita Zombie sikit.. Hehehe..

Saya nak share sikit lah antara bahayanya produk yang tiada KKM ini kepada diri sendiri dan diri orang lain juga.

Image result for iklan tiada kkm

– Sumber Google –

Pertama, apabila sesuatu produk yang tidak mendapatkan kelulusan KKM kerana terdapat campuran kimia, ia boleh MEMUSNAHKAN SISTEM DALAMAN BADAN KITA. Ini kerana, campuran kimia seperti merkuri boleh menyebabkan antaranya buah pinggang tidak berfungsi dengan baik dan sekaligus akan menyebakan anda kemurungan.. Ye la.. Korang terpaksa hadkan pemakanan ditambah terpaksa makan ubat & checkup setiap masa.. Kurang rasa keyakinan diri.. Down.. Senang rasa letih.. Penyakit buah pinggang ini dapat dikesan setelah berbulan lamanya korang mengamalkan sesebuah produk yang tiada kelulusan KKM ataupun Halal.

Kedua, ia BOLEH MEROSAKKAN KULIT DAN HATI. Kita nak menggunakan sesuatu produk tu mesti kena cek dulu dia punya ke-asli-an produk. Jangan main pakai beli tanpa asal usul. Kalau beli produk skincare yang tiada KKM, berkemungkinan besar ia bakal mengeluarkan segala ‘susuk-susuk’ muka bila sampai masanya.. Elok-elok muka elok, jadi makin tak elok. Sakit hati kan ?

Image result for produk bahaya

– Sumber google –

Selain itu, BOLEH MENDAPAT KANSER KULIT. Bagaimana kanser kulit boleh terjadi ?? Daripada bahan kimia yang kita sapu atau minum ke dalam tubuh badan kita lah. Kebiasaanya kanser kulit terjadi bila sesuatu skincare (produk penjagaan wajah) terdapat hydroquinone dan tretinon yang sering digunakan untuk mencerahkan kulit dan merawat masalah sedangkan ia mendatangkan efek kulit terlampau sensitif terhadap cahaya matahari. Tahu-tahu dah terkena kanser kulit. Sebab itu penting kena perika dulu dah dapat kelulusan KKM atau belum. Sebab, sebelum produk yang dihasilkan itu terjual, pihak KKM boleh periksa dulu bahan-bahan dalam sebuah produk itu ada bahan bahaya atau tidak.. Jangan seperti ‘sudah terhantuk baru terngadah’.

Bukan hanya pengguna sahaja yang dapat malapetaka guna produk yang tiada KKM tau, untuk ibu-ibu yang mengandung kalau tersilap memilih jamu, boleh mendatangkan KESAN KEPADA ANAK YANG DIKANDUNGKAN. Antaranya masalah tumbesaran otak anak. Kalau nak mendapatkan makanan tambahan, pastikan bahan-bahan produk, asal usulnya, founder dan kelulusannya diyakini. Seperti produk SeraiMas Herbs Sdn Bhd. Diyakini selamat sejak tahun 2005 lagi. Ibu-ibu boleh cuba SeraiMas Kurma Hidayah untuk menambahkan tenaga ketika mengandung dan insha Allah, anak tidak akan menghidapi penyakit kekuningan.

Selain daripada itu, ada jugak yang terpengaruh dengan iklan-iklan produk sampai MAUT KERANA MENINGGALKAN SARANAN DOKTOR.. Sedangkan kita tak tahu kesahihan produk tersebut dah dapat KKM atau Halal ke belum..? Kes macam ini banyak terjadi kepada golongan tua. Mohon anak-anak atau saudara mara berdekatan pantau lah pengambilan ubat mereka sebelum terjebak secara tak sengaja dengan benda yang tak sepatutnya.. Saya pesan untuk kepentingan kita bersama 😊

Produk kesihatan seperti Jus Hidayah Gold dan Kurma Hidayah tidak mampu menyembuhkan penyakit-penyakit yang pelanggan hadapi, tetapi mampu membantu mengurangkan kesakitan mereka. Bergantung juga kepada pengguna, ada yang berjaya sembuh terus dari rasa sakit lutut selepas mengamalkan SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen dan SeraiMas Kurma Hidayah. Mungkin bergantung kepada cara hidup pengguna sama ada disiplin dan menjaga pemakanan atau tidak.Image result for seraimas

Begitu jugak dengan SeraiMas Ratna Skincare dimana kesan penggunaannya mengambil masa yang agak lama untuk kelihatan.. Contohnya bagi yang bermasalah jeragat, kesan yang terlihat ialah apabila mereka gunakan selama 2 – 3 SeraiMas Set Normal Jeragat Ratna Skincare bulan barulah kelihatan jeragat semakin berkurangan.. Bukan hilang terus tau, tetapi berkurangan.

Ingat, produk-produk kesihatan dan kecantikan SeraiMas Herbs Sdn Bhd tidak mampu menyembuhkan 100% masalah yang korang hadapi. Tetapi hanya mampu menjadi ikhtiar untuk mengurangkan masalah mereka.

Kepercayaan kita sebagai pelanggan kena kuat untuk mendapatkan kesan yang hebat dan kekal lama. Bukan mengharapkan kesan yang cepat dengan penggunaan yang sekejap. Untuk orang yang tidak sabar seperti itu disarankan menggunakan produk yang tiada kelulusan KKM. Cepat cantik, cepat sakit.

Nak periksa pulak produk SeraiMas ?? Ikut step dibawah :

  1. Tekan link ini : Kelulusan KKM produk SeraiMas Herbs Sdn Bhd
  2. Pilih ‘Cosmetic’ 
  3. Search by pilih yang ‘Holder Name’
  4. Kemudian dikotak ‘search’ type SeraiMas dan akan keluar SeraiMas Herbs Sdn Bhd. Klik.
  5. Seterusnya, tekan butang ‘SEARCH’
  6. Akan keluar seperti paparan dibawah. 

Keselamatan pelanggan, keutamaan kami.

SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Raja Segala Herba 😊

 

 

 

Sorry, the comment form is closed at this time.