fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Seraimas

Kita harus seimbangkan kehidupan antara dunia dan akhirat..Tapi zaman sekarang ni terbalik pula, ramai yang kejarkan dunia sahaja akhirat di abaikan.. Sesungguhnya dunia ni adalah tempat persinggahan yang sementara jer,walaupun sementara tapi macam-macam boleh buat kat dunia ni untuk kita kumpul saham akhirat cumanya kita tak rebut peluang tu.. Sedikit perkongsian daripada Hidayah Talk by Dai Wan yang boleh di kongsi bersama dalam tajuk “Saham Akhirat Wujud Di Dunia” seperti di bawah :  Sungai di alirkan untuk kepentingan orang ramai Mengalirkan air secara baik dan bersih ke tempat-tempat orang yang memerlukannya seperti untuk sumber makanan dan minuman.  Sedekah amal jariah Amalan yang terus mengalir pahalanya seperti memperbanyakkan sedekah kepada anak - anak yatim contohnya memberi makanan kepada mereka atau perkara -perkara yang memberikan manfaat kepada mereka seperti membina jalan raya.  Wariskan kitab-kitab agama Menyumbangkan kepada orang yang memerlukan seperti menyumbang al-quran di sekolah-sekolah, surau r&r dan masjid-masjid. Ilmu

Makin berusia, makin banyak penyakit yang hadir, bukan? Lagi banyak penyakit yang hadir, lagi banyak matawang kena keluar kan?? Kesedaran awal sangat penting dalam kehidupan kita. Tidak kira lah dalam apa-apa situasi sekalipun. Sama ada dalam isu kesihatan, pemakanan atau gaya hidup. Semuanya memerlukan kesedaran awal kalau tidak mahu berhadapan dengan situasi yang tidak baik. Seperti testimoni berjaya kita, Mustapha, 64 tahun yang mempunyai kesedaran awal sebelum terkena penyakit merbahaya daripada rasa-rasa kecil yang mengidapi dirinya. Saat dia rasa badannya semakin lemah, kerap rasa mengantuk dan sukar untuk bangun tidur, segera Mustapha bertanyakan sahabat sekerjanya tentang cara untuk menghilangkan segala masalah yang boleh dikatakan mengganggu prestasinya untuk bekerja. Setelah diperkenalkan SeraiMas Kurma Hidayah, kesan daripada itu Mustapha dapat rasakan dirinya semakin bertenaga dan Alhamdulillah, dia tida mengidap penyakit yang merbahaya seperti 3 serangkai walaupun usianya sudah menjangkau 64 tahun! Apakah yang diamalkan Mustapha, seorang pemandu lori ini untuk menghindarkan dirinya daripada tersenarai dalam pengidap penyakit yang merbahaya itu? Sudah tentu Mustapha

Sayang, Marah, & Kasih berkait rapat dengan amanah dan sabar.. Allah juga menurunkan amanah kepada kita sebagai seorang anak atau hamba Allah di muka bumi ini untuk menjaga mak ayah dari segi fizikal dan emosi. Peranan anak adalah senantiasa membahagiakan mak ayah selagi mereka masih hidup dan anak perlulah bersikap lebih sabar dalam menjaga mak ayah kerana mereka lebih cepat sensitif apabila usia meningkat. Anak-anak juga pastinya tidak terlepas daripada membuat silap kepada mak ayah. Oleh itu, anak sepatutnya mengambil langkah supaya mak ayah tidak cepat berkecil hati dengan kelakuan anak - anak tersebut. Sedikit perkongsian daripada Hiadayah Talk by Dai Wan yang boleh di kongsi bersama dalam tajuk “Sayang,Marah & Kasih” seperti dibawah: Sayang berpada- pada, marah biar bertempat Contohnya kalau hari ini mak dan ayah , gagal menjaga silaturrahim antara anak dan adik beradiknya, maka gagal lah mereka dalam menjaga amanah. Mengubah posisi

Benar. Dalam banyak-banyak hal didunia ini, jika dicegah daripada awal adalah lebih baik dan tenang daripada hadap dan terpaksa untuk mengatasi kesakitannya. Begitu juga seperti kesihatan sejagat. Kesedaran awal dalam diri setiap manusia itu kurang berbanding mereka yang sudah terkena pelbagai penyakit yang merbahaya. Ada yang sehingga maut akibat terpaksa berhadapan dengan penyakit bahaya. Namun, tidak seperti Sharifah Kassim yang menetap di Chemor, Perak. Walaupun hampir memasuki usia 60-an, Sharifah langsung tidak menghidap penyakit-penyakit koman yang sering warga seusia dengannya hidapi, iaitu kencing manis, darah tinggi atau sakit jantung sekalipun. Amalan utama yang dia tekankan dalam hidupnya adalah, menepati masa. Sharifah sentiasa akan bangun awal pagi sebelum Subuh dan membersihkan dirinya, sebeluma dia meminum sesudu SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen menggunakan sudu plastik. Kemudian, dia akan menjalani harinya dengan bertenaga. Sharifah seorang surirumah yang membuat dua kerja sambilan. Iaitu mengambil upah menjahit pakaian dan mengajar anak-anak kejiranannya mengaji. Kedua-dua aktiviti

Peranan ibu bapa dalam membentuk institusi kekeluargaan ialah ibu bapa menjadi contoh yang baik kepada anak-anak. Ibu bapa merupakan orang yang paling hampir dengan anak-anak.Meletakkan cinta pada tempat yang betul seperti mencintai Allah dan meletakkan Allah yang pertama. Anak-anak juga akan mencontohi setiap perbuatan atau tindak tanduk yang dilakukan oleh ibu bapa sama ada positif atau negatif. Keadaaan ini akan mewujudkan sesebuah hubungan itu menjadi sama ada baik ataupun tidak di dalam sebuah kekeluargaan. “Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-nyebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturrahim) kaum kerabat”. (An-Nisa’: 1) Silaturahim menjadi kewajipan di antara ibu bapa dan keluarga dan juga orang sekeliling mereja.. Menjaga tali persaudaraan didalam sebuah kaum kekeluargaan adalah penting khususnya buat pasangan yang sedang mendirikan rumahtangga dan merancang untuk melahirkan khalifah dibumi. Sedikit perkongsian daripada Hidayah Talk by Da’i Wan yang boleh di kongsi bersama tentang  bagaimana hubungan antara keluarga itu terjalin adalah

PERCAYA – TRUST - BELIEVE. Ia adalah suatu perkara yang amat sukar untuk diberikan dan sukar juga untuk diperolehi. Didalam kehidupan ini jika tiada kepercayaan kepada Allah SWT, musnahlah Islam kerana tiada yang mampu menegakkannya. Dan musnah jugalah akidah kita sebagai sekelompok manusia yang menakluki dunia. Kepercayaan ini jika sudah diperoleh, jangan sesekali dipecahkan. Kerana, ia tidak mampu untuk kembali memberikan kepercayan yang sama seperti dahulu. Begitu juga dalam mempercayai sesebuah produk kesihatan atau apa-apa produk sekalipun. Proses untuk kita mempercayai sesebuah produk itu akan hadir selepas kita menyelidik. Adakah benar ia mampu memberikan apa yang kita perlu? Jika penyelidikan yang dilakukan membuahkan hasil untuk mendatangkan rasa ‘ingin mencuba’, itu bermakna sudah muncul sedikit kepercayaan didalam diri seseorang. Saat itu, kita hanya perlu mencari dan mencuba disertakan dengan tawakal kepada Allah SWT sahaja. Namun, proses penyelidikan untuk mendatangkan rasa percaya itu boleh terus skip  jika ada orang yang kita kenali atau ahli keluarga kita sendiri yang menggunakannya. Seperti pengguna-pengguna produk

Ngeri. Sangat ngeri bila wajah yang hanya ada sedikit jerawat, namun tiba-tiba bertambah dan beranak pinak menjadi lebih teruk selepas memakai sesebuah produk penjagaan wajah yang sepatutnya menjadi penghapus jerawat! Ditambah pula dengan kulit berminyak, menggerutu teruk, tona tak sekata dan keradangan merah. Sensitif sangat kulit muka jadinya! Siapa pernah alami perkara ini pasti tahu betapa perit dan lamanya untuk memulihkan wajah yang tersilap pilih produk. Disini, Admin nak bagitahu semua orang. Produk penjagaan wajah memang wujud dengan bermacam-macam item dan bahan yang terkandung didalamnya. Ada yang boleh menghasilkan wajah bak bidadari, dan ada juga yang menghasilkan wajah bak ahli nerrrrr… Pandai-pandailah anda semua sambung. Untuk pengetahuan semua, Ratna Skincare diinspirasikan dari keindahan Asia dan diadun dengan kebijaksanaan, bagi memahami kehendak semua, terutama yang mementingkan kecantikan dan kesucian produk penjagaan kulit yang halal. Siapa kata semua produk Malaysia merbahaya? Jika anda bijak mengenali jenis masalah kulit anda dan pandai memilih produk yang selamat dan mempunyai kelulusan kkm & halal, pastinya ia akan

Anak adalah suatu pemberian dan amanah yang diberikan oleh Allah SWT, kepada ibu bapa untuk menjaga, dan mendidik mereka dengan baik tanpa membezakan anak - anak. Jika diperhatikan, terdapat banyak isu kekeluargaan yang kita lihat pada masa kini anak - anak yang sering menderhaka kepada ibu bapa. Namun, sedarkah kita bahawasanya ibu bapa juga menjadi asbab buruknya sikap anak - anak tersebut. Kasih sayang merupakan sifat semulajadi setiap kehidupan makhluk yang bernyawa di muka bumi ini sama ada manusia ataupun binatang. Tetapi kasih sayang juga boleh diberikan secara tidak adil jika kita mengikut emosi. Sedikit perkongsian untuk ibu bapa agar tidak membandingkan & membezakan anak- anak mereka seperti Melebihkan yang lain daripada lain Contohnya membandingkan kelebihan adik beradik, jiran tetangga, saudara-mara atau kawan-kawan. Selain itu, boleh menjejaskan hubungan anak tersebut seperti iri hati, cemburu, menimbulkan rasa negatif dan rendah diri antara satu sama lain. Memarahi

Mesti ramai tertanya-tanya kenapa sabun muka atau badan ini ada bermacam-macam jenis. Ada yang diperbuat dalam bentuk buku/bar. Ada juga dalam bentuk cecair/cairan. Sebelum itu, Admin nak tanya kepada semua pembaca artikel Seraima.my ini. Kamu semua sukakan sabun jenis yang bagaimana? Untuk pengetahuan semua, setiap bentuk sabun sama ada buku/bar dan cecair/cairan ini ada kebaikan dan keburukannya tersendiri. Memang tiada didalam dunia ini yang diciptakan sempurna. Sebenarnya, ada sebab mengapa produk penjagaan wajah dibawah rangkaian SeraiMas HQ ini mengeluarkan sabun muka jenis buku atau bar. Jom kita lihat sebab-sebabnya dibawah. KOLEKSI SABUN RATNA SKINCARE Sabun buku jimat dan lama boleh pakaiSabun buku atau bar ini jika sekali beli dalam 100gm pasti akan jimat selama 2 – 3 bulan penggunaan. Tetapi kena lihat juga berapa kerap pemakaiannya dalam sehari. Sudahlah jimat selama berbulan, wang juga perlu dikeluarkan dalam 2/3 bulan sekali sahaja!Buihnya yang menarikSabun buku atau bar sangat sesuai dengan mereka yang gemar menggosok sabun

Kehadiran cahaya mata didalam rahim seorang wanita seratus peratus akan mengubah kehidupan malahan panggilan seseorang wanita yang bertuah itu kepada seorang ibu yang penuh dengan kasih sayang. Kebahagiaan yang terpancar pada wajah dua pasangan suami isteri ini semestinya tidak akan dapat ditandingi dengan mana-mana cahaya sekalipun. Indah sungguh perasaan mereka yang bakal bergelar ibu dan ayah, bukan? Namun, adakah anda wahai para bakal ibu semua sudah bersedia untuk menerima segala kemungkinan semasa mengandung, semasa melahirkan dan selepas melahirkan anakmu? Pihak SeraiMas Herbs tidak berniat untuk menakutkan mana-mana pihak yang sedang melayari bahtera alam perkahwinan dengan kehadiran bakal cahaya mata. Tetapi, pihak SeraiMas Herbs sangatlah menitikberatkan tentang kesihatan netizen terutama para bakal ibu atau mereka yang sudahpun bergelar ibu. Bagi seorang wanita atau perempuan, tidak sama tenaganya dengan kaum lelaki.  Kaum lelaki ini apabila mereka semakin meningkat dewasa, tenaga mereka semakin banyak. Kaum wanita pula, semakin mereka meningkat dewasa, bernikah, berkahwin dan menjadi seorang ibu, tenaga mereka semakin berkurangan. Oleh itu,