fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Seraimas

Kesihatan yang baik bermula dari dalaman diri seseorang itu sendiri. Badan juga perlu di servis kerana untuk dipakai tempoh masa yang lama bukan sekadar sehari dua sahaja. Sangat wajar bagi individu menjaga kesihatan luaran & dalaman dengan baik sekali. Minggu ni admin Seraimas ingin berkongsikan sedikit perkongsian cerita yang bertajuk "Losyen Panas Aromaterapi" daripada dua orang testimoni kita dimana mereka mengalami masalah 'cramp' di kaki pada waktu malam dan kekejangan otot dibahagian lutut kerana duduk terlalu lama. Sebelum itu, jom kita saksikan perkongsian daripada Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Pn. Marlinda Jasrizal, yang telah bersiaran di siaran televisyen Selamat Pagi Malaysia #TV1 pada Jumaat yang lalu. https://www.youtube.com/watch?v=RoAhUryWRXU&t=24s #SPM31 LOSYEN PANAS AROMATERAPI Losyen yang serbaguna Pati Serai Wangi dan Halia yang mudah menyerap, tidak berminyak dan menjadi pilihan ramai kerana kelebihan berpanjangan. Lebih menarik lagi, mempunyai bauan aromaterapi untuk seisi

Kesihatan yang baik adalah suatu nikmat yang sangat berharga diberikan oleh Allah SWT yang tiada gantinya. Ramai orang ingin memilki kesihatan yang baik dan sempurna. Akan tetapi, apabila suatu hari nanti Allah menurunkan ujian kepada hamba-Nya dan masa itulah kita baru nak menghargai peluang tersebut. Kaki adalah satu anggota badan yang sangat penting untuk pergerakan seseorang. Tanpa kaki, manusia tidak mampu berdiri dan bergerak dengan sempurna. Apabila mengalami masalah pergerakan yang terbatas ia juga telah menyekatkan aktiviti seharian seseorang seperti melakukan pekerjaan. Sedikit perkongsian daripada admin SeraiMas yang ingin berkongsi cerita daripada testimoni dimana, Encik Shahril yang berusia lingkungan 53 tahun dan bekerja sendiri. Beliau telah menghadapi masalah pergerakan serta membuatkan aktiviti harian beliau tersekat. Pada awalnya, beliau tidak mengetahui langsung kewujudan produk SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen dan juga tidak mempercayai sehinggalah disyorkan oleh isterinya. Selepas mengambil langkah bijak

Bila badan terlalu letih dan tidak bermaya akan menyebabkan gaya tidur seseorang menjadi tidak teratur dengan baik. Apabila tidur tidak mencukupi penyakit mudah untuk menghampiri seseorang tanpa mengira usia warga tua mahupun orang muda. Kebetulan dengan musim Syawal, banyak persiapan yang perlu dilakukan sebelum, semasa, dan selepas. Bukan itu sahaja, melayan karenah anak cucu dan tetamu yang datang beraya sudah semestinya badan kita memerlukan tenaga yang cukup. Kali ini, admin nak menceritakan tentang dua golongan iaitu warga tua dan warga muda (pelajar) yang mengalami masalah kesukaran tidur kerana persiapan menjelanyan Hari Raya, dan warga muda yang merupakan seorang pelajar yang sibuk dengan aktiviti pembelajarannya sehingga badanyan kepenatan & keletihan yang telah menyebabkan pelajar tersebut hilang fokus terhadap pelajaran. Selepas kedua-dua pengguna tersebut mengamalkan Seraimas Kurma Hidayah secara berterusan, Alhamdulillah tindak balas yang telah diberikan sangat baik dan positif. Tenaga

Betul. 'Penyakit Bukan Untuk Diwarisi'. Tetapi, ramai sahaja keturunan yang mewarisi penyakit nenek moyang mereka. Antaranya, penyakit asma, kencing manis dan darah tinggi. Tahukah anda, mengapa terdapat penyakit yang terpaksa diwarisi sesetengah orang? Mengapa ia boleh terjadi? Ia disebabkan oleh gen-gen daripada ayah, ibu, nenek atau atuk atau sesiapa sahaja yang mempunyai darah daging yang sama turut berada sama kepada kita yang lahir daripada susur keluarga yang sama. Sebenarnya, penyakit keturunan ini boleh dikurangkan, namun agak mustahil untuk dihapuskan. Kerana, dalam setiap tubuh manusia yang berketurunan penyakit sama ada penyakit merbahaya ataupun tidak, sudahpun mempunyai sejenis gen penyakit tersebut. Sama ada ia aktif menjadi penyakit, atau ia hanya sekadar 'menumpang' sahaja didalam tubuh badan kita. Apa yang dimaksudkan dengan "menumpang"? Gen penyakit itu menumpang dan tidak munculkan diri sebagai penyakit mungkin kerana gaya hidup seseorang itu seimbang dan cara pemakanannya dijaga rapi. Oleh itu, benarlah yang

Lagi 2-3 hari nak raya ni, benda yang wanita paling risau sekali adalah kulit muka! Gigih masa puasa jaga muka, untuk raya nanti. Tapi, nak dekat-dekat habis puasa, muka naik jerawat pulak?? Jom, admin nak ajak korang periksa apa sebenarnya yang masih tidak berapa nak betul lagi dalam aktiviti harian korang, sampai jerawat pun boleh muncul balik. Source: pxhere Pertama, perika kekemasan diri sendiri. Maksudnya, adakah korang ini sejenis manusia yang tidak menjaga kebersihan diri? Mungkin ada sesetengah wanita yang terlampau sibuk sampai tak sempat untuk mandi, cuci mekap dan sebagainya. Tahu tak, jika seharian wajah kita sudah dilapisi alatan kosmetik, tetapi waktu malam kita tidak membebaskan wajah kita daripada bahan-bahan tersebut (cuci wajah), wajah akan jadi kusam dan berkemungkinan dinaiki jerawat tau. Sebab waktu malam, minyak akan automatik merembes keluar semasa kita tidur. Sepatutnya, waktu malam adalah waktu untuk sistem wajah kita memproses semula membaikpulih apa yang patut. Source: pxhere

Assalamualaikum wbt Dibulan Ramadhan yang mulia ini, Allah masih mengizinkan kita untuk meneruskan kehidupan kita didunia milik-Nya. Tiada apa boleh melawan, sekiranya, Allah SWT menyebut "Kun fayakun". Minggu ini, admin SeraiMas ingin menceritakan tentang topik "Cukup Ke Tenaga?". Nampak sangat telus dan terus tajuk kali ini. Sebelum itu, jom kita saksikan perkongsian daripada Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Pn. Marlinda Jasrizal, yang telah bersiaran di siaran televisyen Selamat Pagi Malaysia pada Jumaat yang lalu. https://www.youtube.com/watch?v=61FEKHDRQtc&t=1s Cukup ke tenaga? Lagi-lagi dihujung bulan puasa yang mulia ini, yang bakal menjelang waktu perayaan umat Islam iaitu Aidilfitri. Semakin banyak pekerjaan yang perlu disiapkan dan makin banyaklah tenaga yang perlu dikeluarkan. Tidak lupa juga kita yang mengejar barokah 10 malam terakhir. Pastinya, waktu untuk kita rehat & tidur itu semakin berkurangan kerana bertenaga saat beribadat kepada Allah SWT. Namun, dikala siang hari, mampukah kita bertenaga sama seperti tenaga kita diwaktu malam

Hidup didunia hanya sekali. Hidup diakhirat selamanya. Tetapi, untuk keadaan sebenar, adalah kita sedang menjalani kehidupan di alam dunia. Ia sebuah realiti dalam kehidupan kita. Dan, apa sahaja yang telah anda semua lakukan sepanjang bernafas dimuka bumi ini? Dalam banyak hal yang kita lakukan sepanjang kehidupan kita ini, sering kali kita terlepas pandang tentang kesihatan kita sendiri. Kebanyakan orang akan sedar akan pentingnya sebuah kesihatan diri apabila mereka ditimpa sakit. Makna ‘KUALITIKAN HIDUP ANDA’ ini sebenarnya melambangkan tentang hidup itu bukan sekadar hidup. Hidup haruslah berkualiti dan dipenuhi dengan pelbagai manfaat sama ada untuk kita sendiri atau diberikan kepada orang lain. Sumber google Dari segi kesihatan, kehidupan yang berkualiti berlaku apabila tubuh badan anda sihat daripada sebarang penyakit. Bayangkan, jika anda mempunyai pelbagai kemewahan dari segi kewangan, sumber makanan dan keluarga yang besar dan menceriakan, namun, diri anda sendiri tidak berapa sihat. Adakah kehidupan anda ketika itu dianggap sebagai berkualiti? Oleh itu, admin mahu mengajak semua

“Mana boleh berserah. Mana boleh mengalah.” Sang Saka Biru. Siapa tak tengok lagi cerita Polis Evo 2, anda semua patut tengok. Kaitan “Jangan Terus Mengalah” ini ada maknanya dengan artikel kali ini. Diatas muka bumi ini, ramai yang kita lihat berjaya dalam kehidupan. Ramai ahli perniagaan yang dulunya berniaga kecil-kecilan, kini telah menjadi jutawan dan terkenal diseluruh Malaysia. Bagaimana orang-orang seperti mereka mampu untuk naik sehingga ketahap itu? Pastinya, dengan perkataan “Jangan Terus Mengalah” ini yang telah menghantui hidup mereka. Begitu juga dalam aspek kesihatan. Jika, ada yang sedang ditimpa kesakitan, jangan terus pasrah dengan penyakit itu. Kita, perlu berlawan dengan diri kita sendiri agar “sihat” yang kita impikan akan menjadi hak milik kita. Admin kali ini ingin bercerita tentang seorang ahli perniagaan yang telah membuka pusat cepat membaca untuk kanak-kanak yang menetap di Kuala Lumpur. Beliau yang berusia 38 tahun ini sudah menghidapi penyakit kencing manis semenjak kecil

Jarang kan kita dengar orang sakit sehari, kemudian esok dah sihat, bukan? Bayangkan, kita ada seorang ayah yang kuat bekerja. Kerjanya pula kerja berat dibawah panas terik matahari. Masa bekerja pulak tidak menentu. Asal ada panggilan, wajib pergi kerana sedang bekerja ebagai pemandu lori. Semua kerana untuk mendapatkan sumber matawang untuk meneruskan kehidupan keluarganya. Tetapi, pernah tak kita ambil berat pasal ayah kita? Bertanya tentang aktiviti mereka seharian bagaimana? Ada cedera ke, makan apa, sempat makan tengahari ke? Sekali sekala, kita kena cuba untuk bertanya khabar ayah kita. Cukup sekadar, “tengahari tadi makan apa?” pun sudah mampu membuatkan ayah kita rasa disayangi dan ada orang ambil berat. Seorang ayah ini egonya tinggi untuk menunjukkan apa yang dia rasa. Kali ini, admin nak bercerita tentang seorang pemandu lori yang telah lama menanggung luka ditelapak kakinya sehingga lubang luka itu kini berisi dan terkeluar. Luka itu tidak dapat tertutup walau sudah kering dan pelbagai cara digunakan. Akhirnya, dia mengabaikan

Banyak-banyak perkara, apa benda yang hadir tanpa diduga? Sakit. Ya. Sakit datangnya tidak diduga. Begitu juga dengan kematian. Tiba-tiba kesakitan itu datang dan menyerang sistem tubuh badan dan membuatkan kita seorang manusia yang berbeza seperti sediakala.. Namun, kesakitan sebenarnya mampu diubati untuk kembali sihat. Ramai kita lihat diluar sana yang telah berjaya terselamat daripada penyakit yang merbahaya seperti kanser, sakit jantung dan strok. Bagaimana mereka boleh berjaya? Disini terdapat beberapa faktor yang dapat kita kupas daripada koleksi testimoni yang kita lakukan sebelum ini yang telah berjaya kembali pulih daripada derita kesakitan yang mereka hidapi. 1.Rindukan sihat Mereka yang ditimpa kesakitan, sangat merindukan kesihatan. Mereka rindu untuk berjalan normal, melakukan segala aktiviti harian seperti memakai baju, makan dan mandi seperti sediakala. Atas KEINGINAN yang besar itu, mereka mencari pelbagai cara dan alternatif untuk menyusutkan derita yang mereka alami. 2. Sokongan orang tersayang Allah menciptkan hambaNya manusia secara ramai ada pelbagai sebab. Selain ingin menjadikan manusia sebagai