fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Seraimas

Penjagaan diri bermula dari dalaman, itu sebab kenapa nenek moyang kita dari zaman dahulu lagi dah amalkan makan herba, jamu daripada makanan semulajadi. Tak macam zaman sekarang yg banyak terdedah dengan makanan segera, manis, berlemak dan bergoreng. Bukan sibuk nak jaga luaran jer, dengan Siedaara menjadi pilihan wanita zaman sekarang yg sibuk dengan kerjaya masing-masing tapi kini lebih mudah untuk di minum tanpa perlu hasilkan jamu sendiri. Siedaara rasanya tak pahit seperti jamu dulu-dulu. Kenapa anda kena amalkan Siedaara? . 1. Mudah nak diamalkan 2. Gabungan 6 herba terbaik untuk wanita 3. Rasa mangga dan tak pahit 4. Membantu khusus masalah wanita 5.Merawat masalah dalaman wanita Dapatkan rangkaian produk Seraimas di toko-toko jamu seluruh Malaysia Atau Pembelian secara online di: website www.seraimas.my, Lazada dan Shopee   SeraiMas, Raja Segala Herba

Biasalah musim raya ni memang banyak sangat masalah kesihatan yang berkenaan dengan perut. Sakit perut, sebu perut,perut masuk angin,kembung perut dan macam-macam lagilah. Paling tak syok, bila perut rasa tak angin dan kembung buat rasa tak selesa bila nak beraya. Perut menjadi sengkak, nak bergerak pun sangat 'limited' rasa. Pernah ke korang alami situasi macam ni bila makan tanpa henti. Tau la nak balas dendam sebab tak makan sebulan ke apa, tapi kalau boleh semua jenis makanan nak makan. Sampai satu tahap perut tak boleh nak terima lagi makanan.. Bagaimana nak bagi elak perut tak ‘Meletop’ musim-musim raya ni? Cara Elak Perut ‘Meletop’ Musim Raya Jangan gelojoh kunyah makan Minum sebelum makan Elakkan minuman soda Atau dengan cara lain sapuan SeraiMas Terapi Anggun Losyen Panas yang serbaguna daripada Pati serai wangi dan halia yang mudah menyerap, tidak berminyak, dan tidak melekit menjadikan pilihan

Mengamalkan tahap kebersihan diri yang tinggi adalah antara langkah perlindungan boleh dilakukan orang ramai utk mencegah jangkitan Coronavirus terutama di musim perayaan. Anda juga boleh mengurangkan risiko penyakit berjangkit ini dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti menjaga pemakanan & memperbanyakkan pengambilan pemakanan yang tinggi antioksidan, antikuman dan antiviral. Habbatus sauda juga turut mengandungi antiviral yg memberi perlindungan kepada badan seperti 👇 ✅Kaya vitamin E ✅Antibiotik (pembunuh kuman) ✅Antihistamina (pencegah alahan) ✅Antioksidan (pencegah kerosakan sel) ✅Antiviral melindungi badan dari ancaman oksidan dan kuman Sama-sama kita amalkan gaya hidup sihat dengan pengambilan satu sudu besar sebelum makan pagi & malam bersama Hidayah Gold Plus Collagen di hari lebaran ini..Raya tetap raya, kesihatan harus seiring Kini anda boleh dapatkan rangkaian produk Seraimas di toko-toko jamu seluruh Malaysia dan di Caring Pharmacy. Atau Pembelian secara online di: website www.seraimas.my, Lazada dan Shopee   SeraiMas, Raja Segala Herba

Sebelum ni kalau berbuka puasa risau nak makan maca-macam terutama makanan yang Pedas Berasid Berminyak Nak makan pun rasa terhad, banyak kena pantang sebab risau pedih ulu hati menyerang lagi sepanjang berpuasa.. Tapi tidak untuk puasa kali ni sebab dah buat persiapan sebelum Ramadan lagi dengan Kurma Hidayah Plus. Sebelum berbuka puasa, jangan lupa ambil Kurma Hidayah Plus dua sudu dulu utk dewasa, dan satu sudu utk kanank-kanak..Lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan dlm pemakanan seharian. Gabungan lengkap Kurma Hidayah Plus 6 dalam 1 memberi khasiat yang baik dan nutrisi tambahan antara bahan-bahan yang diguna adalah Kurma Madu Delima Kismis Goji Buah tin Gastrik menjadi satu trend yang sering terjadi terutama di bulan Ramadan kerana keradangan yang berlaku di lapisan permukaan perut. Kebaikan kurma yang ada nutrisi dan tinggi antioksidan serta baik juga untuk sistem penghadaman. Kini anda boleh dapatkan rangkaian produk Seraimas di toko-toko jamu seluruh

Tua??Muda?? atau kanak-kanak, sesiapa jer boleh boleh dapat sakit bila2x masa sahaja. Oleh sebab itu, ajal maut tidak mengira usia. Untuk mencapai kesejahteraan memerlukan usaha dan invest yg lebih untuk mencari alternatif membaiki kesihatan ke arah lebih baik. Vt Puan Sharifah mengalami  batuk telah mengambil langkah berjaga-jaga bersama Hidayah Gold Plus Collagen kerana salah satu bahan terkandung adalah madu yg baik terutama batuk. Pengambilan selama 4 tahun telah nampak kesan yg positif terhadap dirinya.. Bukan untuk diri sendiri tapi termasuk perlindungan anak  mengaji bersamanya. Terlepas live Selamat Pagi Malaysia slot SeraiMas yg bertarikh 29 Januari 2020 bersama Puan Marlinda Jasrizal Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd boleh menonton di sini sampai habis. https://www.youtube.com/watch?v=RB6uYeRN9Xk SeraiMas, Raja Segala Herba

Haid atau datang bulan merupakan sesuatu perkara yg biasa bagi wanita. Namun yang menjadi ‘normal’ apabila ketika mereka didatangi haid, mereka akan mengalami sakit senggugut yang kuat sehingga ada tidak mampu berjalan. . KEDATANGAN haid bagi wanita normal tidak semestinya dimulai dgn pendarahan, tetapi ia boleh mengakibat sengugut seperti : . Rasa tidak selesa semasa sengugut selalunya mengganggu aktiviti seharian atau terpaksa berbaring sepanjang masa.. Ada beberapa kaedah yg boleh diamalkan untuk mengelakkan rasa senggugut yg teruk antaranya . Melakukan senaman ringan Pemerhatian dan kajian kesihatan menunjukkan wanita yg melakukan senaman ringan mendapat manfaat kelegaan bagi sakit senggugut yg dirasai. Amal pemakanan seimbang Mengekalkan pemakanan yg seimbang & sihat dgn mengambil makanan tambahan yg mempunyai nutrisi vitamin B dan magnesium. Mandi air suam Mandi air suam juga dikatakan dpt mengurangkan ketidakselesaan akibat senggugut. Halia Halia  membantu melegakan masalah senggugut khususnya sebelum haid. Jadi, masukkan lebih halia

Seorang ibu dan juga seorang pengasuh yang sering di hantui dengan masalah sakit kepala yang boleh dikategorikan teruk pada setiap hari. Kesan daripada sakit kepalanya itu, telah menyumbang kepada kolestrol tinggi. Tugas seorang ibu dan suri rumah di samping menjadi pengasuh yang kadang agak memenatkan dan letih dengan terkejar sana sini dengan memasak, mengemas rumah, menjaga anak asuhannya serta tugas-tugas sampingan. Kesan pengambilan Hidayah Gold Plus Collagen seawal 4 minggu secara konsisten telah membantu masalah Puan Erniza antaranya: ● Sakit kepala yang tinggi semakin beransur pulih ● Kolestrol yang dialaminya semakin berkurangan ● Bertenaga dan masih mampu melakukan rutin hariannya macam biasa   Penemuan 23 Raja Segala Herba antaranya adalah #KurmaMerah yang mempunyai tinggi khasiat dan atas asbab membantu masalah seperti Puan Erniza dalam Vt Selamat Pagi Malaysia di TV 1 tempoh hari bersama Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Puan Marlinda Jasrizal. https://www.youtube.com/watch?v=ldW-EEZiHD8 SeraiMas, Raja Segala Herba

Cuti sekolah bakal berakhir, ibu-ibu la yang paling sibuk dalam menyediakan persiapan anak-anak ke sekolah. Bermula rutin harian ibu seawal pagi dengan menyediakan kelengkapan persekolahan anak-anak seperti menyediakan sarapan, menggosok baju sekolah, kemas buku anak dan sebagainya. Dalam kesibukan seharian seorang ibu tidak kira seorang suri rumah atau ibu yang bekerja, sudah tentu ibu akan berasa penat dan letih dengan tugasan harian mereka. Tidak mustahil jika ibu memerlukan tenaga sampingan yang dapat membantu beliau menguruskan kerja hariannya agar berjalan dengan lancar disamping musim persekolahan yang bakal tiba nanti.. Peringatan buat semua, bukan ibu sahaja yg memerlukan tenaga tambahan, tapi untuk anak2x sekolah pun kita sebagai ibu wajib bekalkan tenaga untuk mereka supaya  membantu anak kekal bertenaga di sekolah. p/s : Sedikit renungan kita bersama dengan Vt di bawah, diamana seorang ibu tunggal Puan Azian, yang bekerja mengambil upah menjahit baju dalam membesarkan anak-anak

Gastrik boleh menyerang sesiapa sahaja tak mengira peringkat umur. Sekali kena, anda akan tahu betapa azabnya, serta boleh menganggu urusan seharian anda. Kali ini kami ingin berkongsi dengan anda info tentang punca dan tanda gastrik yang ramai orang tak perasan. . Bila ada benda asing yang menghakis, maka akan berlaku keradangan perut. Keradangan perut yang berlaku inilah yang menyebabkan berlakunya gastrik. Gastrik juga ada pelbagai jenis seperti : JENIS-JENIS GASTRIK   Gastritis ringan : Berlaku kebengkakkan pada lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.   Gastritis berat : Berlaku luka yang panjang pada lapisan perut yang telah bersentuh dengan sebarang makanan.   Ulser gastrik (peptic ulcer): Sejenis luka terbuka darah boleh dikesan dalam muntah atau najis. Bagi pengidap gastrik, pastikan korang elak beberapa jenis makanan yang boleh membuatkan perut menjadi lebih sakit . Sedikit tips pantang larang ketika gastrik dan makanan yang perlu dielakkan seperti di bawah.   Tanda-tanda gastrik, adakah anda mempunyai

Besar tanggungjawab seorang wanita yang dipanggil seorang ibu, kerana untuk memastikan suami dan anak-anaknya mendapat perhatian, kasih sayang secukupnya daripada seorang ibu. Setiap hari ibu akan menjadi orang pertama yg akan bangun seawal pagi daripada yg lain utk memastikan segala keperluan dan kelengkapan utk anak dapat disiapkan sebelum mereka ke sekolah. Selain kerja-kerja di rumah, ibu juga mempunyai kerja hakiki yg perlu dilaksanakan di tempat kerja.. Jika kita lihat dari sudut sebagai seorang wanita, mampukah mereka berbuat sedemikian.. Tapi itulah pengorbanan seorang ibu yg sanggup buat apa sahaja demi keluarga mereka. Bayangkan setiap pagi seorang ibu bertungkus lumus mengurus anak - anak kecil yg ramai setiap hari ke sekolah walaupun keadaan dalam huru-hara tapi ibu-ibu tetap 'cool' dan rilex je kan.. Terfikir juga tenaga apa yg POWER sangat ibu ni gunakan? Kalau nak tahu, itulah kelebihan seorang ibu mereka punya tenaga tu kadang