fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Seraimas

Wanita bekerjaya dan hamil yg sentiasa sibuk menguruskan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan majikan di tempat kerja. Pemakanan serta gaya hidup sihat yg berterusan dan konsisten dalam jangka masa panjang memberikan kebaikan kepada diri sendiri (ibu) serta kandungan dlm perut. Janin yg dikendong ke hulur hilir selama 9 bulan 10 hari pastinya bukan suatu yg mudah buat ibu hamil terutama yg pertama kali mengandung tanpa mempunyai apa-apa pengalaman pada sebelum ni. Manakala, buat ibu yg mempunyai pengalaman kehamilan pada sebelum ni tidak akan sama. Setiap kehamilan adalah berbeza- beza. Bukan itu sahaja, bagi wanita yang hamil tidak akan terlepas melalui proses sepanjang kehamilan. Banyak perbezaan yg ketara sebelum kehamilan dan semasa kehamilan. Antaranya adalah : Mudah berasa letih Pertambahan berat badanTidak bermaya @ bertenagaPerubahan pada bentuk fizikal Badan memerlukan tenaga untuk digunakan oleh ibu dan janin dan terpaksa berkongsi untuk memastikan kedua-dua

Dulu keriasauan bila dah berkahwin tidak mempunyai zuriat hasil perkahwinan tersebut. Kini, apabila sudah disahkan hamil kerisauan tentang masalah yang sering terjadi kepada wanita hamil seperti: Hb lowGDMSembelitKeputihan Kencing kotor Kebimbang setiap wanita yang bergelar ibu ketika hamil, dimana ketakutan kepada kandungannya yang boleh menjejaskan kesihatan pada ibu dan bayi tersebut jika tidak pantau dari awal kehamilan.. Sebagai seorang ibu pasti mahukan yang terbaik untuk cahaya mata mereka yang bakal di lahirkan nanti.. Segala usaha dan ikhtiar apa sahaja akan dilakukan sedaya upaya untuk kebaikan bersama. Ibu hamil kat luar sana ada tak rasa macam ni LesuMigrainTidak bertenaga Rancanglah pemakanan anda setiap hari dan lagi baik jika mengamalkan pemakanan yang mengandungi zat besi seperti kurma atau kismis kerana makanan sunnah tersebut tinggi khasiatnya berbanding makanan yang tidak mempunyai nutrisi.. Disamping ibu yang makan, tempias juga kepada baby dalam kandungan.. Membantu melengkapkan kehidupan harian andaBoleh

Menjadi kebiasaan sesetengah orang apabila menimpa sakit baru terhegeh-hegeh mencari solusi untuk kembali sihat. Nikmat kesihatan adalah anugerah terindah daripada Allah s.w.t.. Sementara mempunyai kesihatan yang baik, alangkah bagusnya kita membuat persiapan daripada sekarang untuk di masa akan datang.. Sedikit perkongsian cerita daripada Puan Roshamiza di dalam slot SeraiMas yang telah disampaikan oleh Duta SeraiMas Sdn Bhd, Munaa Bella.  Cerita yang mengisahkan seorang ibu berusia 39 tahun dan seorang suri rumah disamping melakukan kerja sambilan mengasuh budak. Puan Miza sering mengalami masalah sakit di bahagian betisnya. Setiap kali sakit, anak dan suaminya akan membantu untuk mengurut Puan Miza di bahagian betisnya. Antara faktor yang menyebabkan sakit dibahagian betisnya kerana sering Sering melakukan banyak kerja yang memerlukan Puan Miza bergerakSeorang yg tidak duduk diam, dan mempunyai aktiviti yang padat setiap hari seawal pagi hingga ke malam.Kesan daripada itu, badan Puan Miza mudah rasa

Wanita perlukan tenaga yang luar biasa dalam menguruskan kehidupan sehariannya terutama sebagai seorang isteri dan ibu dalam menguruskan anak-anak dan hal rumah tangga. Setiap hari tugasan mereka adalah sama seperti memasak, mengemas rumah, dan hal-hal lain. Malah wanita yang bekerja di luar juga turut memerlukan tenaga sampingan, kerana kebiasaannya mereka akan keluar rumah untuk bekerja dari siang sampai ke petang. Di belah siang pula telah menghabiskan masa mereka tdengan bekerja, hanya di belah malam berada di rumah bersama keluarga. Bayangkan celik je mata setiap pagi bermacam-macam perkara perlu dilakukan. Belum lagi bab tidak cukup tidur, makan tidak menentu dan ketidak selesaan ketika datang bulan. Yang mengandung pula dalam kategori tersendiri, serba serbi tidak kena dan tidak selesa seperti mabuk, tiada selera makan, krem kaki dan sakit belakang. Hormon setiap wanita turut tidak menentu dan akan menjadikan tenaga mereka cepat mudah letih

Memiliki kesihatan adalah impian setiap orang, kita hanya mencorakkan kesihatan itu bagaimana dengan cara pemakanan yang betul dan sihat. Apabila usia semakin melongjak banyak faktor yang perlu diambil serius contohnya pengamalan gaya hidup yang sihat. Walaupun Malaysia kini telah Merdeka mencecah ke 62 tahun tapi adakah kesihatan yang kita miliki sekarang sudah merdeka? Atau masih di dalam jajahan? Kalau bukan diri sendiri siapa lagi yg nak merdekakan diri tu!! Perkongsian cerita daripada mereka di bawah sangat memberikan inspirasi kepada anda semua yang menontonnya kerana memiliki kesihatan terutamanya tenaga tanpa mengira usia sama ada muda atau golongan veteren. Zaman sekarang walaupun hampir mencecah tahun 2020 masih ramai ketinggalan tidak mahu menjaga kesihatan. https://www.youtube.com/watch?v=0uz5oZmwgfg&t=8s p/s : Jom sama-sama membantu kepelbagaian corak kesihatan tanpa mengira lapisan umur seperti video dibawah yang bakal dikongsikan bersama. Keterangan lebih lanjut boleh menonton video yang telah disampaikan oleh Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Puan Marlinda Jasrizal pada

Tidak sengaja menyimpan lebihan angin dalam badan sehingga sukar untuk dibebaskan dan telah bersarang dalam badan sehingga menyukarkan dan berasa tidak selesa bila angin tersimpan dalam badan!Apa perlu buat untuk menyingkirkan angin dalam badan agar dapat dibebaskan? Sampai bila kita nak sengsarakan dengan longgokan angin jika tiada jalan penyelesaian seperti testimoni Puan Hanipah Hasnan yang berumur 65 tahun mengalami masalah angin di dalam badan, mujur selepas menggunakan SeraiMas Terapi Anggun Losyen Panas angin yang dialami oleh beliau semakin berkurangan. Boleh digunakan untuk seisi keluarga dan diamalkan untuk golongan yang sedang mengandung dan berpantang. Kini, dengan setiap pembelian SeraiMas Terapi Anggun Losyen Panas anda berpeluang memenangi sebuah Ipad dengan mudah. Segala info boleh layari laman sesawang kami di http://seraimas.my/ Untuk mengetahui lebih lanjut anda diwajibkan menonton video dibawah dari mula sampai habis dan saksikan video penuh Selamat Pagi Malaysia

Di rumah sebagai housewife, di luar sebagai pekerja.. Begitulah lumrah kehidupan seorang wanita yg bergelar isteri dan ibu kepada anak dan suami. Kerja non-stop, selesai di office sambung pulak tugas dirumah. Begitulah setiap hari 24 jam dalam seminggu. Tapi kalau ibu-ibu ni sakit mesti urusan rumah kucar kacir sikit kan? Serinya rumah jika ada seseorang 'WANITA' yang menghiasinya. Ibu pun perlukan lesen untuk bertenaga, bukan setakat di rumah tapi ditempat kerja. Hebat bukan ibu-ibu kita ni, mcm manalah mereka sentiasa bertenaga dan kekal aktif dari siang sampai malam . https://bit.ly/2L5q6jZ Betul la 'Ibu Syurgaku' sanggup buat apa saja demi keluarga & anak-anak walaup penat mcm mana tetap maintain bertenaga. Korang sebagai anak rasa tercabar takbila tengok ibu-ibu kita ni hebat! Bukan tu je, dalam video kat bawah ni pun apa kurangnya. Tengok sampai habis daripada Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn

Dalam kehidupan realiti, setiap orang berbeza rezeki yang diberikan oleh Allah swt. Ada yang mempunyai anak ramai, anak sedikit, kaya, miskin, sihat atau sakit. Lumrah manusia mesti mahukan yang sempurna & terbaik umtuk mereka. Kita mampu berusaha, yang selebihnya adalah caturan daripada Allah swt. Begitu jugak dengan aspek kesihatan. Setiap yang dilahirkan di muka bumi Allah ni  mahukan sentiasa sihat. Seperti  ibu bapa, semestinya mereka impikan kehidupan sepanjang hayat bersama bersama pasangan, susah senang bersama. Tapi jika kesihatan membataskan aktiviti, mereka perlu akur kerana hidup ni ada pasang surut nya Allah swt uji. Penuaan sihat bermaksud individu yang sudah mencapai usia tua tetapi masih berkemampuan untuk berdikari serta menguruskan diri sendiri. Ia adalah proses membentuk dan mengawal fungsi badan kekal di tahap yang baik biarpun memasuki usia emas (veteran). Walaupun ada antaranya dikurniakan usia panjang tetapi mengalami sakit dan terlantar di atas katil rumah atau hospital disebabkan menghidap pelbagai penyakit. ‘Penuaan’ sihat tidak

Ramai beranggapan bahawa kerja seharian bermula dari jam 9 pagi dan berakhir pada 5 petang, tetapi hakikatnya adalah kebanyakan pekerja memulakan kerja apabila langit masih gelap dan akan pulang apabila hari beransur malam. Kesihatan tubuh badan memainkan peranan yang besar dalam kehidupan seharian kita. Setiap hari bila bangun pagi mesti kita mahukan kesegaran pada badan dan sentiasa mahukan bertenaga sepanjang hari. Jika badan lemah dan tak bermaya akan menjejaskan aktiviti seharian kita serta tidak mempunyai semangat atau pun motivasi untuk melakukan sesuatu seperti pekerjaan. Apabila badan dh lemah dan tidak bertenaga ia merupakan salah satu simptom masalah kesihatan. Kadang boleh  menjadi kepada  perkara yang normal sehinggalah perkara yang serius. Apakah punca dan penyebab badan seseorang itu sering tidak bertenaga? Gaya hidupMentalMasalah kesihatan Mungkin ada antara anda kerap merasakan letih dan lesu tiap saat. Sehinggakan pagi anda juga bersertakan wajah yang lesu. Belum sampai waktu tengah hari

Masalah berat badan berlebihan pada masa kini, bukan perkara asing buat rakyat Malaysia lagi. Mempunyai berta badan yang berlebihan sering berlaku kepada semua orang tanpa mengira bangsa dan warna kulit malahan kanak-kanak juga mengalaminya. Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia, hampir 8.5 juta rakyat Malaysia memiliki berat badan berlebihan manakala lebih kurang 4 juta orang pula mengalami masalah berat badan melampau atau obes. Bagaimana berlebihan berat badan berlebihan boleh berlaku kepada anda? Berlebihan berat badan berlebihan boleh terjadinya akibat daripada pengambilan kalori yang berlebihan tidak akan berlaku dalam beberapa hari atau minggu. Selalunya ia akan terkumpul dan tersimpan selama beberapa bulan dan tahun. Terdapat juga beberapa punca lain mengapa berat badan seseorang meningkat secara mendadak pada zaman sekarang? Salah satunya adalah pengambilan makanan berlebihan terutama pada makanan manis & makanan segera. Selain itu, kelimpahan makanan yang beraneka jenis dan