fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Seraimas

Gastrik boleh menyerang sesiapa sahaja tak mengira peringkat umur. Sekali kena, anda akan tahu betapa azabnya, serta boleh menganggu urusan seharian anda. Kali ini kami ingin berkongsi dengan anda info tentang punca dan tanda gastrik yang ramai orang tak perasan. . Bila ada benda asing yang menghakis, maka akan berlaku keradangan perut. Keradangan perut yang berlaku inilah yang menyebabkan berlakunya gastrik. Gastrik juga ada pelbagai jenis seperti : JENIS-JENIS GASTRIK   Gastritis ringan : Berlaku kebengkakkan pada lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.   Gastritis berat : Berlaku luka yang panjang pada lapisan perut yang telah bersentuh dengan sebarang makanan.   Ulser gastrik (peptic ulcer): Sejenis luka terbuka darah boleh dikesan dalam muntah atau najis. Bagi pengidap gastrik, pastikan korang elak beberapa jenis makanan yang boleh membuatkan perut menjadi lebih sakit . Sedikit tips pantang larang ketika gastrik dan makanan yang perlu dielakkan seperti di bawah.   Tanda-tanda gastrik, adakah anda mempunyai

Besar tanggungjawab seorang wanita yang dipanggil seorang ibu, kerana untuk memastikan suami dan anak-anaknya mendapat perhatian, kasih sayang secukupnya daripada seorang ibu. Setiap hari ibu akan menjadi orang pertama yg akan bangun seawal pagi daripada yg lain utk memastikan segala keperluan dan kelengkapan utk anak dapat disiapkan sebelum mereka ke sekolah. Selain kerja-kerja di rumah, ibu juga mempunyai kerja hakiki yg perlu dilaksanakan di tempat kerja.. Jika kita lihat dari sudut sebagai seorang wanita, mampukah mereka berbuat sedemikian.. Tapi itulah pengorbanan seorang ibu yg sanggup buat apa sahaja demi keluarga mereka. Bayangkan setiap pagi seorang ibu bertungkus lumus mengurus anak - anak kecil yg ramai setiap hari ke sekolah walaupun keadaan dalam huru-hara tapi ibu-ibu tetap 'cool' dan rilex je kan.. Terfikir juga tenaga apa yg POWER sangat ibu ni gunakan? Kalau nak tahu, itulah kelebihan seorang ibu mereka punya tenaga tu kadang

Sepanjang 14 tahun SeraiMas telah menceburi bidang kesihatan, kini telah banyak membantu pengguna SeraiMas di luar sana secara langsung atau tidak langsung daripada aspek kesihatan tanpa mengira umur dan agama. SeraiMas tidak ketinggalan turut serta turun padang dan menjelajah hampir satu Malaysia demi bertemu dengan pengguna SeraiMas dan tidak melepaskan peluang berkongsi dan mendengar cerita bersama mereka.   https://www.youtube.com/watch?v=tTZor1ydplw SeraiMas kini telah meluaskan sayap mereka, dengan rangkaian produk SeraiMas bukan hanya terdapat di toko-toko kedai jamu sahaja, tapi telah masuk ke seluruh cawangan Caring Farmasi seluruh Malaysia. Alhamdulillah, SeraiMas telah dapat sambutan yang baik dan diterima ramai oleh masyarakat. Jom kita tengok video di atas yang disampaikan oleh Munna Bella, Duta SeraiMas Herbs Sdn Bhd sepanjang 14 tahun bersama SeraiMas. Kini, SeraiMas akan mengorak langkah maju ke hadapan bersama-sama dengan pengguna SeraiMas yang sentiasa menyokong dari awal sehingga sekarang. Terima kasih, diucapkan. SeraiMas, Raja Segala Herba  

Ibu hamil tidak akan lari daripada sebarang masalah semasa kehamilan sehinggalah proses di saat ingin bersalin. Bukan setakat itu sahaja, selepas bersalin juga segelintir para ibu ni akan mengalami bebarapa penyakit yang tanpa disedari. Kemungkinan selepas beberapa tahun bersalin, penyakit tersebut baru di ketahui atau disedari oleh ibu itu sendiri. Tetapi ia bergantung pada seseorang itu, sama ada cepat & lambat serta tidak juga terjadi pada semua wanita. Seperti perkongsian daripada Puan Saadah yang mengalami masalah saraf dan kebas-kebas di bahagian sebelah tangan kanan selepas bersalin secara pembedahan beberapa tahun dulu. Antara masalah yang dihadapi oleh Puan Saadah selepas bersalin: Pekerjaan harian beliau terbatas (limited) Kekurangan tenaga disamping mengalami keletihan dan kelesuan Masalah pergelangan tangan tidak boleh mengangkat atau memegang objek dengan baik Mudah terjatuh apabila terpegang barang di tangan (tenaga pd tangan tidak kuat) Kesan daripada Dos yg tinggi semasa bersalin (epidural) Setelah mengamalkan Kurma Hdayah sejak

Kesibukan mengurus rumah memang sinonim dengan gelaran seorang ibu. Ibu yang hebat adalah melakukan kerja lebih daripada satu pekerjaan seperti mengurus hal-hal di rumah yang tidak pernah habis. Disamping ibu yang bekerjaya juga perlu membahagikan masa mereka di rumah atau di tempat bekerja. Sebab itu, ibu-ibu kita ni tidak akan terlepas daripada mengadu sakit : Sakit kepala Sakit otot / sendi Sengal-sengal badan Kenapa aromaterapi dikatakan baik untuk melegakan sakit kepala? Sapuan aromaterapi daripada losyen panas Terapi Anggun ni dapat membantu masalah harian ibu-ibu kita kerana khasiatnya daripada serai wangi & halia. Bukan itu saja, sesuai di pakai oleh semua golongan kecuali bayi dan untuk wanita yang sedang hamil boleh mengamalkannya kerana mereka sering mengalami sakit pinggang, krem pada kaki dan bengkak-bengkak pada bahagian kaki. Ibu-ibu yg semasa atau selepas pantang untuk mencuba Losyen Terapi Anggun ni sebagai urutan pada badan pun boleh, tiada masalah kerana bauan

Ibu hamil tidak akan terlepas daripada masalah sepanjang kehamilan. Setiap ibu hamil masalah yang dihadapi adalah berbeza dan setiap anak yang di kandung selama ini mempunyai berlainan masalah. Sebagai contoh anak sebelum ni tiada masalah 'hb low' tapi apabila hamil anak yang seterusnya menghadapi beberapa masalah lain antaranya #hblow, #sembelit, #kencingkotor dan banyak lagi. Walaupun mempunyai pengalaman mengandung adalah berbeza pada sebelum ni, lain orang lain caranya. Kerisauan yang bakal melanda buat mommies ketika mengandung bila menghadapi 'hb low'. Apabila badan kekurangan zat besi ia akan memberi kesan yang tidak baik untuk mommies serta janin.. Dimana fungsi hemoglobin dalam badan membekalkan oksigen kepada mommies dan juga janin di dalam kandungan.Antara simptom kekurangan zat besi yang mencetusnya 'Hb low' tersebut apabila: Cepat berasa loya Badan tidak bermaya Tidak bertenaga dan cepat berasa letih https://bit.ly/32z0l0Q Jom klik link di atas untuk saksikan video penuh daripada perkongsian cerita Puan Zuraidah

Wanita bekerjaya dan hamil yg sentiasa sibuk menguruskan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan majikan di tempat kerja. Pemakanan serta gaya hidup sihat yg berterusan dan konsisten dalam jangka masa panjang memberikan kebaikan kepada diri sendiri (ibu) serta kandungan dlm perut. Janin yg dikendong ke hulur hilir selama 9 bulan 10 hari pastinya bukan suatu yg mudah buat ibu hamil terutama yg pertama kali mengandung tanpa mempunyai apa-apa pengalaman pada sebelum ni. Manakala, buat ibu yg mempunyai pengalaman kehamilan pada sebelum ni tidak akan sama. Setiap kehamilan adalah berbeza- beza. Bukan itu sahaja, bagi wanita yang hamil tidak akan terlepas melalui proses sepanjang kehamilan. Banyak perbezaan yg ketara sebelum kehamilan dan semasa kehamilan. Antaranya adalah : Mudah berasa letih Pertambahan berat badan Tidak bermaya @ bertenaga Perubahan pada bentuk fizikal Badan memerlukan tenaga untuk digunakan oleh ibu dan janin dan terpaksa berkongsi untuk memastikan kedua-dua nya berada dalam

Dulu keriasauan bila dah berkahwin tidak mempunyai zuriat hasil perkahwinan tersebut. Kini, apabila sudah disahkan hamil kerisauan tentang masalah yang sering terjadi kepada wanita hamil seperti: Hb low GDM Sembelit Keputihan Kencing kotor Kebimbang setiap wanita yang bergelar ibu ketika hamil, dimana ketakutan kepada kandungannya yang boleh menjejaskan kesihatan pada ibu dan bayi tersebut jika tidak pantau dari awal kehamilan.. Sebagai seorang ibu pasti mahukan yang terbaik untuk cahaya mata mereka yang bakal di lahirkan nanti.. Segala usaha dan ikhtiar apa sahaja akan dilakukan sedaya upaya untuk kebaikan bersama. Ibu hamil kat luar sana ada tak rasa macam ni Lesu Migrain Tidak bertenaga Rancanglah pemakanan anda setiap hari dan lagi baik jika mengamalkan pemakanan yang mengandungi zat besi seperti kurma atau kismis kerana makanan sunnah tersebut tinggi khasiatnya berbanding makanan yang tidak mempunyai nutrisi.. Disamping ibu yang makan, tempias juga kepada baby dalam kandungan.. Membantu melengkapkan kehidupan harian anda Boleh digunakan di awal kehamilan,

Menjadi kebiasaan sesetengah orang apabila menimpa sakit baru terhegeh-hegeh mencari solusi untuk kembali sihat. Nikmat kesihatan adalah anugerah terindah daripada Allah s.w.t.. Sementara mempunyai kesihatan yang baik, alangkah bagusnya kita membuat persiapan daripada sekarang untuk di masa akan datang.. Sedikit perkongsian cerita daripada Puan Roshamiza di dalam slot SeraiMas yang telah disampaikan oleh Duta SeraiMas Sdn Bhd, Munaa Bella.  Cerita yang mengisahkan seorang ibu berusia 39 tahun dan seorang suri rumah disamping melakukan kerja sambilan mengasuh budak. Puan Miza sering mengalami masalah sakit di bahagian betisnya. Setiap kali sakit, anak dan suaminya akan membantu untuk mengurut Puan Miza di bahagian betisnya. Antara faktor yang menyebabkan sakit dibahagian betisnya kerana sering Sering melakukan banyak kerja yang memerlukan Puan Miza bergerak Seorang yg tidak duduk diam, dan mempunyai aktiviti yang padat setiap hari seawal pagi hingga ke malam. Kesan daripada itu, badan Puan Miza mudah rasa letih dan

Wanita perlukan tenaga yang luar biasa dalam menguruskan kehidupan sehariannya terutama sebagai seorang isteri dan ibu dalam menguruskan anak-anak dan hal rumah tangga. Setiap hari tugasan mereka adalah sama seperti memasak, mengemas rumah, dan hal-hal lain. Malah wanita yang bekerja di luar juga turut memerlukan tenaga sampingan, kerana kebiasaannya mereka akan keluar rumah untuk bekerja dari siang sampai ke petang. Di belah siang pula telah menghabiskan masa mereka tdengan bekerja, hanya di belah malam berada di rumah bersama keluarga. Bayangkan celik je mata setiap pagi bermacam-macam perkara perlu dilakukan. Belum lagi bab tidak cukup tidur, makan tidak menentu dan ketidak selesaan ketika datang bulan. Yang mengandung pula dalam kategori tersendiri, serba serbi tidak kena dan tidak selesa seperti mabuk, tiada selera makan, krem kaki dan sakit belakang. Hormon setiap wanita turut tidak menentu dan akan menjadikan tenaga mereka cepat mudah letih dan lesu.