fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Author: admin seraimas

SELAMAT. Kenapa saya kata selamat ?? Sebab ia selamat untuk mereka yang mahukan kesan yang cepat elok, cepat teruk. Isu produk tiada KKM ini dah lama berlaku. Dah banyak isu yang membabitkan kesan penggunaan produk tiada kelulusan KKM ini telah menyebabkan ramai yang terkorban sama ada dari segi kesihatan dan fizikal. Namun, masih ada lagi yang bertanya, mengapa pentingnya sebuah kelulusan daripada KKM ? Benarkah produk-produk yang tiada kelulusan KKM itu tak selamat ? Mengapa masih ada yang menggunakan produk yang tiada kelulusan itu kekal cantik malah terlebih cantik ?? Hm.. No no no.. Jangan mudah terpedaya.. 🙅🏻 Saya nak bagitahu sikit.. Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menubuhkan pengkelasan lulus/tidak sesuatu produk itu bukan hanya untuk memeriksa sama ada sesebuah produk yang terhasil dari mana-mana pihak tiada bahan terlarang sahaja. Tujuan utamanya untuk menjaga keharmonian, kesejahteraan dan kesihatan netizen Malaysia daripada terkena penyakit yang merbahaya dan memberi

Setiap makanan dan minuman mesti kita sangat menitikberatkan ke-halal-an nya kan ? Lagi2 bila kita pergi berjalan ke luar negara. Setiap jenis makanan dikedai2 mesti kita akan periksa kesuciannya dahulu. Baru la rasa selamat nak makan.. Macam tu jugak lah dengan produk kesihatan dan kecantikan. Kami dari pihak SeraiMas Herbs Sdn Bhd sangat mengambil berat akan halal dan sucinya bahan yang kami gunakan. Untuk mendapatkan sesebuah kelulusan ‘Halal’ ini bukanlah sesuatu yang mudah. Ia memakan masa yang agak lama untuk proses ujikaji. Terlampau banyak aspek untuk diperiksa sebelum sesuatu produk itu diberi pengiktirafan. Setiap satu bahan yang digunakan akan diperiksa dengan mendalam agar keselamatan produk itu terjamin tidak memudaratkan. Namun, sebaik saja sesebuah produk itu sudah diiktiraf ‘Halal’, ia memang terbukti selamat digunakan dan diamalkan. Tiada lagi keraguan untuk kesihatan tubuh badan dan agama. Dan, untuk pengetahuan semua, produk SeraiMas Herbs sememangnya sudah mendapat