fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Author: admin seraimas

Kehadiran cahaya mata didalam rahim seorang wanita seratus peratus akan mengubah kehidupan malahan panggilan seseorang wanita yang bertuah itu kepada seorang ibu yang penuh dengan kasih sayang. Kebahagiaan yang terpancar pada wajah dua pasangan suami isteri ini semestinya tidak akan dapat ditandingi dengan mana-mana cahaya sekalipun. Indah sungguh perasaan mereka yang bakal bergelar ibu dan ayah, bukan? Namun, adakah anda wahai para bakal ibu semua sudah bersedia untuk menerima segala kemungkinan semasa mengandung, semasa melahirkan dan selepas melahirkan anakmu? Pihak SeraiMas Herbs tidak berniat untuk menakutkan mana-mana pihak yang sedang melayari bahtera alam perkahwinan dengan kehadiran bakal cahaya mata. Tetapi, pihak SeraiMas Herbs sangatlah menitikberatkan tentang kesihatan netizen terutama para bakal ibu atau mereka yang sudahpun bergelar ibu. Bagi seorang wanita atau perempuan, tidak sama tenaganya dengan kaum lelaki.  Kaum lelaki ini apabila mereka semakin meningkat dewasa, tenaga mereka semakin banyak. Kaum wanita pula, semakin mereka meningkat dewasa, bernikah, berkahwin dan menjadi seorang ibu, tenaga mereka semakin berkurangan. Oleh itu,

Muka breakout? Muka menggerutu teruk? Muka naik merah-merah? Muka tak boleh kena sentuh, sakit?! Ramai antara kita yang terpengaruh dengan iklan-iklan yang menunjukkan kesan yang cepat sedangkan kita tidak tahu apakah bahan yang digunakan dalam setiap item penjagaan wajah tersebut. Antara kesan-kesan bila produk yang kita pilih itu tidak sesuai dengan kita ialah, muka akan jadi tidak selesa seperti rasa gatal-gatal, mengenyam, rasa pedih apabila disentuh dan mudah naik jerawat secara tiba-tiba (bagi yang kulit tidak sensitif). [keratan akhbar] Keratan akhbar Metro Wahai para pengguna yang mahukan kecantikan wajah, tahukah anda, kebanyakan mereka yang berjaya menggunakan sesuatu produk penjagaan wajah adalah kerana mereka telah bertemu dengan produk yang sesuai dengan kulit wajah mereka. Cara untuk mengenali jenis masalah kulit muka ialah memerhatikan apakah masalah yang kelihatan pada kulit wajah kita. Jika kelihatan ada jerawat dan berminyak, seeloknya cari produk yang boleh mengurangkan minyak dan anti jerawat. Atau, jika anda berduit lebih boleh membuat pemeriksaan dimana-mana pusat rawatan penjagaan

Kerisauan anak - anak terhadap kesihatan ibu ayah mereka di kampung yang membuatkan anak- anak tersebut susah hati. Siapa je tak susah hati apabila mendapat berita orang tua tidak sihat, tetapi kekangan masa juga menjadi salah faktor anak - anak tidak dapat pulang ke kampung dengan segera. Walaupun ramai dalam kalangan ibu ayah sedar betapa tingginya kedudukan ibu ayah dalam kehidupan, tetapi masih ramai lagi dalam kalangan anak-anak masa kini yang mengambil sikap tidak peduli terhadap kebajikan dan kesihatan orang tua masing-masing. Terdapat 5 tips untuk melihat Ibu Ayah Sihat, di samping anak berasa gembira seperti Beri perhatian kepada Ibu Ayah Contohnya, kalau ibu ayah sakit kita sebagai anak pergi melawat dan balik ke kampung, jangan tidak balik langsung untuk jenguk mereka. Bersiar - siar dengan Ibu Ayah Membawa ibu ayah pergi bercuti, tidak kiralah sama ada dekat atau jauh,

**Entri kali ini sesuai untuk mereka yang bakal reunion dalam masa terdekat. Kadang-kadang bila kita bertemu semula dengan kawan-kawan semasa belajar dahulu, atau kawan sekolah, tak soalan “dah kahwin belum”, mesti akan tanya, “kenapa muka kau macam ini sekarang?” Betul tak? Mana lagi sedap dipendengaran, yang ini.. “Wah, cantiknya muka kau sekarang!” Atau yang ini.. “Kenapa muka jadi macam ini?” Redo. Itu sahaja perkataan yang wujud dalam hati. Disini Sis Ratna ingin mengongsikan cara-cara bagi mereka yang mana bakal reunion bersama rakan-rakan sekelas dulu kala dalam masa terdekat atau dua tiga bulan lagi. Namun, haruslah ingat, pemulihan wajah akan mengambil masa yang lama untuk memberi kesan. Pertama sekali, KENALPASTI JENIS KULIT ANDA. Tidak semua orang sama permasalahan kulit mereka dengan orang lain. Ada yang ada masalah kulit berminyak dan berjerawat, ada yang bermasalah jeragat diusia muda, dan ada juga yang bermasalah kulit kering dan kelihatan cepat tua. Untuk kenalpasti jenis kulit ini, korang gunakan step ini: Cuci muka anda bersih-bersih, dan biarkan kulit wajah mengering selama 3-4 jam. Selepas

Selalu kan kita dengar menantu mesti tak sebulu dengan mertua atau sebaliknya. Bukan dalam drama melayu sahaja, tapi dalam kehidupan sebenar juga masih ada berlaku situasi sebegini. Walaupun sudah lama berkahwin dan menjadi menantu bertahun- tahun tetapi mertua masih tidak berkenan dengan menantunya itu. Sudah macam - macam cara menantu ini buat untuk mertuanya itu, tetapi masih tidak jalan sampaikan menantu berasa putus asa. Terdapat beberapa tips untuk menantu memikat hati mertua seperti Menjaga hubungan baik antara satu sama lain Contohnya rajin menziarahi mereka dan bertanyakan khabar selalu. Menantu juga perlu memberi layanan yang sama rata dan adil kepada mertua seperti memberi layanan yang sama macam ibu bapa sendiri. Mengambil berat tentang mereka Seperti mengambil tahu kesihatan mertua dan menjaga makan & minum. Sekiranya mertua tidak sihat atau pun telah uzur, sebagai menantu boleh mencari alternatif dengan membawa mereka ke hospital atau tempat-

Siapa sini antara keluarga mereka atau mereka sendiri yang mempunyai masalah sakit belakang, sakit sendi, sakit lutut dan sakit kaki yang menyebabkan mereka atau anda tidak mampu untuk berdiri sendiri dan terpaksa mengadakan sokongan seperti tongkat supaya keseimbangan semasa berdiri itu seimbang? Keadaan bertongkat ini kebiasaannya akan berlaku ketika saat seseorang itu sudah berusia 50 keatas. Ini kerana, keadaan tubuh badan yang sudah berusia tidak mampu menampuh masalah sakit belakang atau sakit sendi dan skait-sakit lain yang mereka hadapi. Mengapa perkara ini berlaku? Selain daripada masalah usia yang sudah meningkat tua, ini juga kerana keadaan tubuh badan atau antibodi badan yang sudah tidak mampu melawan atau menahan kesakitan yang dialami seperti sakit belakang, sakit sendi dan sakit lutut. Apabila seseorang yang sudah berusia  itu mengalami sakit belakang, boleh dikatakan segala pergerakannya sedikit terbatas. Oleh yang demikian, mereka sangat bergantung harap kepda sebuah tongkat

Kebanyakan rakyat Malaysia semua kenal dengan sejenis penyakit yang tidak asing lagi iaitu asma ataupun semput. Golongan usia yang mudah mendapatkan penyakit asma ini sebenarnya tidak mengenal usia sama ada golongan bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa dan orang tua. Namun, penyiksaan yang dialami golongan kecil dan tua ini berbeza. Kepada golongan kanak-kanak yang sedang mengalami penyakit asma, keadaan mereka agak kritikal dan sukar untuk dijaga. Ini kerana, mereka masih kecil dan kurang mengetahui cara untuk mengendalikan pernafasan mereka sendiri. Daripada sini, kita sudah nampak siapa sepatutnya yang patut lebih ambil berat dan lebih prihatin terhadap suspek yang mengalami masalah lelah ini. Tidak lain dan tidak bukan semestinya orang dewasa seperti ibubapa. Keprihatinan ibubapa dalam kesihatan anak sangatlah membantu menjurus kearah manakah kesihatan anak-anak mereka apabila besar nanti. Adakah semakin elok, ataupun semakin parah? Oleh itu, kepada ibubapa yang mempunyai anak yang mengalami penyakit lelah atau asma, diseru kalian semua supaya berusaha mencari jalan dalam membantu mengurangkan penyiksaan anak-anak

Jika bicara soal hati, ramai yang memahami makna parut yang berbekas dihati. Ramai manusia yang sangat menitikberatkan ‘parut’ yang berperasaan ini. Namun, bagaimana pula dengan ‘parut’ yang berbekas pada tubuh badan kita? Sejenis parut yang meninggalkan kesan cela seperti hitam dan garisan yang telah merosakkan pemandangan kita sendiri saat melihatnya. Mesti rasa menjengkelkan dan rasa tidak selesa, bukan? Begitulah yang dirasai seorang testimoni berjaya pengguna SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen, Kak Zarinyan yang mengalami kesan parut dikaki dan tangan akibat daripada alergi semasa mengandung dan bisul yang telah mengganggu hidupnya. Sudah banyak cara digunakan untuk menghilankan parut gatal-gatal dan bisul yang kerap timbul dibadan Kak Zarinyan. Namun, semuanya kurang berhasil. Akhirnya.. berkat jamu kesihatan turun temurun daripada maknya sendiri, Kak Zarinyan memberanikan diri untuk mencuba SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen. Ternyata, SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen mampu menghilangkan parut-parut ditubuh badan Kak Zarinyan kerana kolagen yang terdapat didalamnya. Katanya, “kolagen yang terdapat didalam SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen langsung

Bila bercakap pasal tawakal, ramai yang faham konsep “usaha dulu, baru berdoa dan apa nak jadi, jadilah”. Tapi, macam mana pula dengan “habis akal, baru tawakal” ? Usaha dan akal bergerak seiring dalam membuat suatu pergerakan atau keputusan. Akal mendahului usaha dalam semua perkara. Ada juga yang melakukan sesuatu kerana bermula dari hati. Hendak menerangkan tentang isu akal dan hati ini memang agak rumit. Berbalik kepada topik “habis akal, baru tawakal” ini. Apa yang dimaksudkan dengan habis akal ialah apabila segala pemikiran yang terlintas telahpun dilakukan dan masih lagi tiada kesan yang kita mahukan. Seperti salah seorang testimoni berjaya SeraiMas yang menggunakan produk kesihatan Kurma Hidayah, dimana dia seorang surirumah yang sentiasa ceria dalam hidupnya. Sering berbual bersama rakan-rakan, bahagia disamping suami dan anak-anak tercinta serta mudah melaksanakan kerja rumah sebagai seorang suri. Namun, hendak dijadikan cerita. Allah itu mahu menguji keimanan seseorang hambaNya. Testimoni yang bernama Kak Didi ini disahkan menghidap penyakit ketumbuhan pada payudara. Sebuah

Rumah yang selesa, tenang dan teratur kebanyakannya pasti akan ada seseorang yang menguruskannya dari pagi sehinggalah kemalam. Jika pasangan suami isteri itu bekerja, sudah tentu amah yang dibayar untuk menguruskan rumah dan anak-anak. Jika pula suami sahaja yang bekerja, sudah tentu isteri mengambil tanggungjawab menjaga keamanan rumah, dan malam pula akan dibantu oleh suami tersayang. Namun, jika suaminya tiada.. bagaimanakah keadaan si isteri dengan anak-anak yang masih kecil untuk meneruskan kehidupan mereka? Sumber : Google Bayangkan.. ibu yang dulunya gagah dan sihat mampu menjaga anak-anak yang masih kecil sambil membuat pekerjaan sambilan, tiba-tiba ibu jatuh sakit.. bagaimanakah agaknya keadaan rumah ketika itu? Macam mana pula dengan anak-anak yang masih memerlukan kasih sayang dan perhatian yang sepenuhnya daripada ibu mereka? Semestinya ibu yang tidak sihat itu terpaksa menggagahkan juga diri mereka untuk menguruskan anak-anak. Ibu tunggal tiada tempat mengadu. Semua perkara terpaksa ditanggung sendiri