fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Author: admin seraimas

Memiliki kesihatan adalah impian setiap orang, kita hanya mencorakkan kesihatan itu bagaimana dengan cara pemakanan yang betul dan sihat. Apabila usia semakin melongjak banyak faktor yang perlu diambil serius contohnya pengamalan gaya hidup yang sihat. Walaupun Malaysia kini telah Merdeka mencecah ke 62 tahun tapi adakah kesihatan yang kita miliki sekarang sudah merdeka? Atau masih di dalam jajahan? Kalau bukan diri sendiri siapa lagi yg nak merdekakan diri tu!! Perkongsian cerita daripada mereka di bawah sangat memberikan inspirasi kepada anda semua yang menontonnya kerana memiliki kesihatan terutamanya tenaga tanpa mengira usia sama ada muda atau golongan veteren. Zaman sekarang walaupun hampir mencecah tahun 2020 masih ramai ketinggalan tidak mahu menjaga kesihatan. https://www.youtube.com/watch?v=0uz5oZmwgfg&t=8s p/s : Jom sama-sama membantu kepelbagaian corak kesihatan tanpa mengira lapisan umur seperti video dibawah yang bakal dikongsikan bersama. Keterangan lebih lanjut boleh menonton video yang telah disampaikan oleh Pengurus Besar SeraiMas

Tidak sengaja menyimpan lebihan angin dalam badan sehingga sukar untuk dibebaskan dan telah bersarang dalam badan sehingga menyukarkan dan berasa tidak selesa bila angin tersimpan dalam badan!Apa perlu buat untuk menyingkirkan angin dalam badan agar dapat dibebaskan? Sampai bila kita nak sengsarakan dengan longgokan angin jika tiada jalan penyelesaian seperti testimoni Puan Hanipah Hasnan yang berumur 65 tahun mengalami masalah angin di dalam badan, mujur selepas menggunakan SeraiMas Terapi Anggun Losyen Panas angin yang dialami oleh beliau semakin berkurangan. Boleh digunakan untuk seisi keluarga dan diamalkan untuk golongan yang sedang mengandung dan berpantang. Kini, dengan setiap pembelian SeraiMas Terapi Anggun Losyen Panas anda berpeluang memenangi sebuah Ipad dengan mudah. Segala info boleh layari laman sesawang kami di http://seraimas.my/ Untuk mengetahui lebih lanjut anda diwajibkan menonton video dibawah dari mula sampai habis dan saksikan video penuh Selamat Pagi Malaysia #TV1 slot SeraiMas episod 38

Di rumah sebagai housewife, di luar sebagai pekerja.. Begitulah lumrah kehidupan seorang wanita yg bergelar isteri dan ibu kepada anak dan suami. Kerja non-stop, selesai di office sambung pulak tugas dirumah. Begitulah setiap hari 24 jam dalam seminggu. Tapi kalau ibu-ibu ni sakit mesti urusan rumah kucar kacir sikit kan? Serinya rumah jika ada seseorang 'WANITA' yang menghiasinya. Ibu pun perlukan lesen untuk bertenaga, bukan setakat di rumah tapi ditempat kerja. Hebat bukan ibu-ibu kita ni, mcm manalah mereka sentiasa bertenaga dan kekal aktif dari siang sampai malam . https://bit.ly/2L5q6jZ Betul la 'Ibu Syurgaku' sanggup buat apa saja demi keluarga & anak-anak walaup penat mcm mana tetap maintain bertenaga. Korang sebagai anak rasa tercabar takbila tengok ibu-ibu kita ni hebat! Bukan tu je, dalam video kat bawah ni pun apa kurangnya. Tengok sampai habis daripada Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Pn. Marlinda Jasrizal

Dalam kehidupan realiti, setiap orang berbeza rezeki yang diberikan oleh Allah swt. Ada yang mempunyai anak ramai, anak sedikit, kaya, miskin, sihat atau sakit. Lumrah manusia mesti mahukan yang sempurna & terbaik umtuk mereka. Kita mampu berusaha, yang selebihnya adalah caturan daripada Allah swt. Begitu jugak dengan aspek kesihatan. Setiap yang dilahirkan di muka bumi Allah ni  mahukan sentiasa sihat. Seperti  ibu bapa, semestinya mereka impikan kehidupan sepanjang hayat bersama bersama pasangan, susah senang bersama. Tapi jika kesihatan membataskan aktiviti, mereka perlu akur kerana hidup ni ada pasang surut nya Allah swt uji. Penuaan sihat bermaksud individu yang sudah mencapai usia tua tetapi masih berkemampuan untuk berdikari serta menguruskan diri sendiri. Ia adalah proses membentuk dan mengawal fungsi badan kekal di tahap yang baik biarpun memasuki usia emas (veteran). Walaupun ada antaranya dikurniakan usia panjang tetapi mengalami sakit dan terlantar di atas

  Ramai beranggapan bahawa kerja seharian bermula dari jam 9 pagi dan berakhir pada 5 petang, tetapi hakikatnya adalah kebanyakan pekerja memulakan kerja apabila langit masih gelap dan akan pulang apabila hari beransur malam. Kesihatan tubuh badan memainkan peranan yang besar dalam kehidupan seharian kita. Setiap hari bila bangun pagi mesti kita mahukan kesegaran pada badan dan sentiasa mahukan bertenaga sepanjang hari. Jika badan lemah dan tak bermaya akan menjejaskan aktiviti seharian kita serta tidak mempunyai semangat atau pun motivasi untuk melakukan sesuatu seperti pekerjaan. Apabila badan dh lemah dan tidak bertenaga ia merupakan salah satu simptom masalah kesihatan. Kadang boleh  menjadi kepada  perkara yang normal sehinggalah perkara yang serius. Apakah punca dan penyebab badan seseorang itu sering tidak bertenaga? Gaya hidup Mental Masalah kesihatan Mungkin ada antara anda kerap merasakan letih dan lesu tiap saat. Sehinggakan pagi anda juga bersertakan wajah yang lesu. Belum sampai waktu tengah

Masalah berat badan berlebihan pada masa kini, bukan perkara asing buat rakyat Malaysia lagi. Mempunyai berta badan yang berlebihan sering berlaku kepada semua orang tanpa mengira bangsa dan warna kulit malahan kanak-kanak juga mengalaminya. Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia, hampir 8.5 juta rakyat Malaysia memiliki berat badan berlebihan manakala lebih kurang 4 juta orang pula mengalami masalah berat badan melampau atau obes. Bagaimana berlebihan berat badan berlebihan boleh berlaku kepada anda? Berlebihan berat badan berlebihan boleh terjadinya akibat daripada pengambilan kalori yang berlebihan tidak akan berlaku dalam beberapa hari atau minggu. Selalunya ia akan terkumpul dan tersimpan selama beberapa bulan dan tahun. Terdapat juga beberapa punca lain mengapa berat badan seseorang meningkat secara mendadak pada zaman sekarang? Salah satunya adalah pengambilan makanan berlebihan terutama pada makanan manis & makanan segera. Selain itu, kelimpahan makanan yang beraneka jenis dan budaya makan rakyat Malaysia sedikit sebanyak mempengaruhi

Ramai menganggap penyakit lelah ni sebagai tidak serius dan kurang diambil peduli oleh segelintir masyarakat kita. Ada juga mengatakan lelah diwarisi daripada ibu bapa ia bukanlah satu kemestian kerana ada anak yang tidak mendapat sebarang penyakit lelah walapun kedua ibu bapa mereka penghidap lelah. Penyakit lelah boleh dikatakan terjadi oleh beberapa faktor yang segelintir masyarakat kita terlepas pandang asbab tidak mengambil endah untuk sakit tersebut. Tapi apabila sudah kronik baru mencari solusi seperti bak kata pepatah “sudah terantuk baru tengadah”. Bukan itu saje, ada juga penghidap lelah yang merima sakit sejak dari kecil sehingga dewasa, tapi ada yang dapat ketika mereka dewasa manakala yang lainnya pula pada usia 50-an ke atas. Seperti perkongsian cerita daripada video dibawah oleh testimoni kita Encik Ismail yang telah datang ke booth SeraiMas semasa berlangsungnya Satu Daerah Satu Industri (SDSI) di MITC, Melaka. Beliau penghidap lelah ketika

Siapa yang boleh ubah nasib seseorang kalau bukan diri sendiri. Orang sekeliling hanya boleh memberi nasihat & pandangan sahaja, atas kita mahu ikut atau tak. Benda yang baik boleh dipertimbangkan dimana benda yang tak berapa baik boleh dielakkan. Begitu juga dengan sesuatu tindakan, semua atas dasar diri seseorang. Sama ada yakin atau tidak dengan sesuatu perkara seperti video yang bakal dikongsi ini, daripada siaran Selamat Pagi Malaysia TV1. Seorang nenek yang telah menjangkau usia ke - 65 tahun telah membuat kan beliau yakin untuk mencuba Seraimas Kurma Hidayah selepas mendengar radio Klasik fm & menonton rancangan Selamat Pagi Malaysia yang disiarkan setiap hari Jumaat di TV1. Perkongsian cerita daripada testimoni seorang nenek ni, yang telah mengalami masalah sakit lutut dan mengakibatkan bahagian kakinya tidak dapat diluruskan dengan baik ketika jatuh melakukan solat. Selepas kejadian tersebut, nenek tersebut telah menggunakan tongkat untuk beliau

Kesihatan yang baik bermula dari dalaman diri seseorang itu sendiri. Badan juga perlu di servis kerana untuk dipakai tempoh masa yang lama bukan sekadar sehari dua sahaja. Sangat wajar bagi individu menjaga kesihatan luaran & dalaman dengan baik sekali. Minggu ni admin Seraimas ingin berkongsikan sedikit perkongsian cerita yang bertajuk "Losyen Panas Aromaterapi" daripada dua orang testimoni kita dimana mereka mengalami masalah 'cramp' di kaki pada waktu malam dan kekejangan otot dibahagian lutut kerana duduk terlalu lama. Sebelum itu, jom kita saksikan perkongsian daripada Pengurus Besar SeraiMas Herbs Sdn Bhd, Pn. Marlinda Jasrizal, yang telah bersiaran di siaran televisyen Selamat Pagi Malaysia #TV1 pada Jumaat yang lalu. https://www.youtube.com/watch?v=RoAhUryWRXU&t=24s #SPM31 LOSYEN PANAS AROMATERAPI Losyen yang serbaguna Pati Serai Wangi dan Halia yang mudah menyerap, tidak berminyak dan menjadi pilihan ramai kerana kelebihan berpanjangan. Lebih menarik lagi, mempunyai bauan aromaterapi untuk seisi

Kesihatan yang baik adalah suatu nikmat yang sangat berharga diberikan oleh Allah SWT yang tiada gantinya. Ramai orang ingin memilki kesihatan yang baik dan sempurna. Akan tetapi, apabila suatu hari nanti Allah menurunkan ujian kepada hamba-Nya dan masa itulah kita baru nak menghargai peluang tersebut. Kaki adalah satu anggota badan yang sangat penting untuk pergerakan seseorang. Tanpa kaki, manusia tidak mampu berdiri dan bergerak dengan sempurna. Apabila mengalami masalah pergerakan yang terbatas ia juga telah menyekatkan aktiviti seharian seseorang seperti melakukan pekerjaan. Sedikit perkongsian daripada admin SeraiMas yang ingin berkongsi cerita daripada testimoni dimana, Encik Shahril yang berusia lingkungan 53 tahun dan bekerja sendiri. Beliau telah menghadapi masalah pergerakan serta membuatkan aktiviti harian beliau tersekat. Pada awalnya, beliau tidak mengetahui langsung kewujudan produk SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen dan juga tidak mempercayai sehinggalah disyorkan oleh isterinya. Selepas mengambil langkah bijak