fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

Author: admin seraimas

Sakit lutut? Siapa golongan yang paling berisiko terkena sakit lutut ni? Awas ya, jika anda tergolong dalam risiko sakit lutut ni.. Golongan wanita dikesan seawal usia 45 tahun. Kenapa wanita sering diserang bukan lelaki? Salah satunya hormon wanita berubah terutama selepas wanita putus haid. Selain tu, berat badan berlebihan juga akan menambah beban kepada sendi lutut dan mengakibatkan geseren pada sendi. Tapi jangan terkejut jika seorang yang bersukan lasak di usia muda apabila meningkat usianya mereka lebih berpotensi mendapat sakit lutut adalah sangat tinggi. Jadi golongan yg aktif di usia muda haruslah berhati-hati. Warga tua? golongan ini risiko adalah sangat tinggi seiring dengan pertambahan usia. Ini kerana pelincir di lutut semakin berkurangan atau mudah kering. Jika dulu, penggunaan halia ni bukan sahaja bahan penting di dapur, tapi banyak khasiat lagi-lagi dijadikan herba seperti tumbuk dan sapukan di tempat bermasalah dan dijadikan sebagai rawatan secara tradisional. Kini,

Anda rasa saya ada masa untuk sakit kepala? Bila sakit kepala mesti teringat ayat ni kan..Perkara yang membuatkan anda rasa sakit kepala salah satu persekitaran di tempat kerja anda. Suasana yang bising, tempat yang sempit dan ruang tidak selesa atau pun bebanan kerja yang berat. Bebanan kerja yang banyak kadang kala membuatkan diri kita sendiri tidak sempat untuk berehat dan makan. Bila dah terlalu sibuk dengan kerja, kita akan abaikan diri sendiri. Itu jugak salah satu punca sakit kepala.. Ambil masa sekejap dalam 5 minit sebelum memulakan kerja tu dengan menyapu SeraiMas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi serta lakukan urutan pada titik seperti gambar di bawah. Titik inilah yang menjadi kebiasaan menyerang sakit kepala 3 Teknik urutan kendiri di pejabat yang anda boleh cuba sekarang! 3 Sebab kenapa SeraiMas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi perlu ada setiap rumah? Digunakan sewaktu kecemasan Boleh digunakan untuk seisi keluarga

  Semua wanita bergelar ibu, pasti ada impian untuk menyusukan baby mereka sendiri.. Cepat rasa down dan rendah diri apabila orang sekeliling mampu menyusukan bayi sehingga umur anak dua tahun. Tapi, jika ibu tak menyusukan baby pun boleh jadi ibu yang hebat jugak tau. Jangan bersedih, suami kena bagi sokongan yang hebat! pada isteri.Penyusuan ni bukan terus keluar selepas bersalin jika tak ada sokongan daripada suami dan persekitaran. Memang salute dengan ibu-ibu yang boleh menyusukan baby ni.. Kalau bukan anak pertama yang kita menyusukan, mungkin anak nombordua atau anak seterusnya. JANGAN BERLEBIH-LEBIHAN BUAT STOK, SUSU SENTIASA CUKUP UNTUK BAYI Ya, stock susu memang perlu utk ibu yg akan kembali bekerja, tapi bukan alasan utk berlebihan mengepam demi menjaga stock. Stock yg banyak tak menjamin berapa lama penyusuan berlangsung.. Tepuk dada tanya selera. Ibu di luar sana, pengalaman menyusukan baby sampai baby umur berapa? Terus dapatkan

Kenapa wanita sering mengadu cepat letih? Terutama isteri dan ibu. Adakah kerana kurang diberi perhatian daripada suami sendiri? Letih dan lesu merupakan salah satu dari “TOP 5” masalah yang sering dialami wanita. Wanita ni bila kepenatan boleh menyebabkan deprasi atau mengalami tekanan. Jadi orang yang disekelilingi wanita berilah support dan semangat kepada wanita. Kurang tenaga, cepat letih dan lesu tidak dapat dipisahkan, hargailah setiap wanita sama ada ibu, isteri, kakak atau adik anda. Sebagai suami ringankan beban isteri mu, sekali sekala masak atau bawak isteri jalan-jalan makan angina kat luar pun dah buat isteri anda tersenyum. Tak semestinya memberi hadiah yang mahal dan mewah selalu, tapi lagi baik bekalkan isteri dan keluarga anda dengan makanan yang berkhasiat. Tips wanita kekal bertenaga TANPA rasa lemau? Kebiasaannya bila tiba waktu tengahari, mulalah kepala rasa pening, mata berkelip-kelip menandakan anda perlukan bantal untuk tidur. Tidur yang cukup

Penat dan stress seharian bekerja, pasti membuatkan anda tiada 'me time' untuk diri sendiri. Setiap hari terkejar-kejar dengan tugasan harian lagi-lagi yang tinggal di bandar besar yang menghadap kesesakan jalan raya atau yang bekerja di luar panas terik dan hujan. Apa yang SeraiMas boleh bantu anda? Jika anda berada dalam stress atau simptom stress cuba anda berada dalam keadaan tenang dahulu dan tarik nafas atau menghidu bauan aroma yang membawa kepada ketenangan dan anti-stress. . Selain tu, ada cara alternatf seperti menyediakan sebotol SeraiMas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi di mana khasiat aromaterapi ni adalah ejen ketenangan, elok sangat menghidu jika berada dalam keadaan stress. SeraiMas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi boleh di roll-on pada bahagian luar anggota badan jika anda mengalami . Sakit kepala/Pening Hidung tersumbat Membantu tidur lebih nyenyak . SeraiMas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi ni didatangkan dengan dua bauan #LimauPurut #Kayuputih Anda ada simptom begini?

Ramai yang mengalami sakit sendi tapi tidak ramai yang mencari jalan penyelesaian. Banyak asbab boleh tercetusnya sakit sendi. Salah angkat barang atau salah bangun daripada tidur pun boleh menjadi penyebab.. Akibat daripada sakit sendi membuatkan yang mengalaminya menjadi derita serta membuatkan ramai berputus asa sehingga terpaksa menggunakan kerusi roda, apatah lagi nak solat pun terasa seksa dan tak boleh berdiri lama. Tidak mustahil jika boleh kembali solat dengan selesa tanpa mengeluh. Ramai testimoni yang mengalami sakit sendi berkurangan dengan amalan secara berterusan. Jika anda ada simptom atau sedang mengalami masalah macam ni jangan segan untuk berhubung dengan kami secara lebih dekat. Jika anda ingin dapatkan rangkaian produk SeraiMas boleh dapatkan di toko-toko jamu Seluruh Malaysia, sosial media di Facebook dan Instagram atau hubungi 013-7825282. SeraiMas, Raja Segala Herba  

ASYIKNYAAA..RASA TENANG JER LEPAS HIDU . Selalu ke rasa pening dan sakit kepala yang datang secara tiba-tiba? Masa tu baru nak cari panadol atau ubat tahan sakit kepala untuk di telan. Sakit kepala datang tanpa di duga boleh membuatkan 'mood' anda rasa tak selesa. Tapi jika ada yang boleh membantu anda untuk dapat melegakan sakit kepala memang seronok kan, lagi-lagi yang boleh usung ke mana sahaja.. . Redakan kekusutan minda dengan bauan Minyak Aromaterapi ..Pastinya bakal memikat hati anda dengan aroma yang nyaman hasil dan hasil diformulasi daripada bauan limau purut dan kayu putih. Aromaterapi ni satu ejen ketenangan yang mampu menarik aura positif juga tau.. . Kat mana nak dapatkan  Seraimas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi ni? Semestinya di SeraiMas hq . SeraiMas, Raja Segala Herba

Ramai orang beranggapan buah Kurma hanyalah makanan untuk bulan puasa sahaja. Tahukah anda? sebenarnya banyak manfaat Kurma jika ianya dijadikan makanan harian kita. Di Malaysia, kita akan mula lihat Kurma mula dijual sebulan sebelum ramadhan di rata-rata kedai dan pasaraya, namun ramai sebenarnya dikalangan kita masih belum mengerti manfaat Kurma selain faktor mengambil keberkatan sunnah berbuka dan bersahur dengannya. 5 Manfaat Kurma kepada kesihatan dan mengapa ianya perlu djadikannya sebagai makanan yang perlu ada dalam diet seharian kita? Kaya antioksidan Memberi tenaga Serat yang tinggi Mengawal gula dalam darah Sumber serat melancarkan penghadaman Kurma bukan setakat menjadi pemanis mulut ketika berbuka puasa bersama seisi keluarga, tetapi boleh diamalkan untuk ibu hamil dan ibu lepas bersalin.Siapa sangka, khasiat Kurma memang tidak dapat dinafikan lagi khasiatnya, lagi-lagi sekarang dah ada jenis minuman Kurma yang bentuk cceair . Jom tengok gambar apa yang kami share kat bawah

Produk terbaru keluaran SeraiMas yang wajib anda cuba dengan gandingan dua jenis bauan yang bakal memukau rongga hidung anda selepas  anda menghidunya. Confirm lepas hidu bauan daripada kayu putih dan limau purut ni buat anda terbayang-bayang akan botol hijau yang comel ni. . Jom saksikan video launching SeraiMas Terapi Warisan Minyak Aromaterapi https://www.youtube.com/watch?v=2Y4kRtB-48s . p/s: Jgn lupa dapatkan promosi harga perkenalan sekarang di Merdeka Sale  http://wasap.my/+60137825282/MerdekaSale  . SeraiMas, Raja Segala Herba

Salah satu gejala yang muncul atau tanda seseorang itu mengalami koles-terol  apabila kerap sakit kepala lagi-lagi di bahagian belakang tanpa bersebab.. Selain anda meletakkan minyak di kepala atau mengurut untuk kurangkan sakit kepala, apa lagi yang anda buat? . Salah satu kebaikan #Delima dalam ramuan SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen adalah membantu dalam merendahkan koles-terol dalam badan anda.. Senyum lebar si anak melihat mak ayah mereka kembali bersemangat dan cergas melakukan tugas harian. Kalau lah si anak dah tahu lama tentang kebaikan SeraiMas Hidayah Gold Plus Collagen ni memang tak akan cari yang lain dah.. Siapa ada mak ayah yang berumur 40 tahun ke atas, tunjukkan video ini kepada mereka https://www.youtube.com/watch?v=mow-rQTif2g&t=15s Siapa sangka usia dah mencecah ke 60 -an TAPI masih mampu melakukan aktiviti harian & aktiviti luar bersama keluarga. Tidak semua orang memiliki kesihatan yang berpanjangan, kita hanya mampu mengawal kesihatan untuk lebih cergas