fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

November 2020

Formula OHSEM daripada bahan semulajadi mampu melegakan sakit kepala anda seawal 5 minit. Apa yang ada dalam Terapi Warisan Minyak Aromaterapi ni? Sebelum tu, Terapi Warisan Minyak Aromaterapi ni di datangkan dengan dua bauan, kayu putih dan limau purut. . Antara bahan yang terkandung dalam Terapi Warisan Minyak Aromaterapi ni adalah selamat digunakan untuk semua peringkat usia Minyak matahari Minyak pati lemon Crystal menthol Tahukah anda, sakit kepala merupakan penyakit yang dominan dalam kalangan wanita? Menurut statistik, wanita mengalami sakit kepala 3 kali lebih kerap jika dibandingkan dengan kaum lelaki. Anda juga boleh gunakan pek ais untuk melegakan sakit kepala anda. Selain itu, rehat yang mencukupi dan mandi air panas juga antara langkah yang terbukti berkesan untuk merawat sakit kepala. Sakit kepala boleh berlaku apabila ada perubahan dalam tahap estrogen dalam badan. Contohnya ketika datang bulan, wanita akan mengalami ketidak seimbangan hormon estrogen. Sakit

RUGI JIKA TAK TAHU MANFAAT SEBELUM MENCUBA! . Bukan sahaja, golongan berisiko tinggi yang berpotensi besar untuk terkena virus Covid-19 ni, TAPI sesiapa sahaja boleh dijangkiti antara salah satunya apabila sistem imunisasi badan seseorang itu lemah dan mudah berjangkit. . Antara simptom seseorang pembawa virus Covid-19 seperti: -Demam dan mengalami suhu tinggi -Selsema -Batuk -Sakit tekak - Cirit-birit . Makanan yang baik dan berkhasiat membantu dalam sistem imunisasi anda. Salah satu kebaikan Kurma mempunyai antioksida, vitamin, dan tenaga untuk mempertahankan imunisasi badan anda. Selain itu . Meningkatkan tenaga & stamina Menghilangkan kelesuan dan keletihan Meningkatkan sistem imunisasi badan . PERINGATAN . Pengambilan makanan yang baik penentu kesihatan anda.. “ Diri Anda Ialah Apa Yang Anda Makan ”. Jika sayang akan diri sendiri, mesti kita akan memilih untuk makan yang baik-baik sahaja kan. Makanan yang seimbang kurangkan risiko penyakiy berbahaya. . Kesimpulannya, makanan yang itu tidak semestinya baik untuk kesihatan, dan makanan yang tidak sedap tidak semestinya tidak baik pada tubuh badan kita. Musim PKPB

Nak makan sedap tapi perlu bersyarat apabila umur dah mencecah 40 tahun ke atas. Selera tersekat dan kena kawal gula, makanan berlemak, dan berminyak. Begitu lah dengan keadaan sekarang yang bermacam-macam makanan viral kat luar sana terpaksa tahan jika tidak bacaan gula akan naik. . Kesan pengambilan gula yang terlalu banyak, boleh menjejaskan satu badan walaupun hanya bermula daripada luka-luka kecil sahaja dan akan merebak ke seluruh badan sehingga anda memerlukan suntikan insulin setiap hari. Pengayaan hidup yang sihat, penjagaan makanan perlu di ambil serius dan pola makanan anda juga berubah jika anda penghidap diabetes. Sampai bila kita harus duduk dalam kelompok diabetes jika diri sendiri boleh hidup bahagia tanpa diabetes. . “Gunalah habbatus sauda kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat yang menyembuhkan pelbagai penyakit kecuali ‘as sam’ (mati).” . Antara kebaikan Habbatus Sauda kepada tubuh badan: 1) Membantu melegakan batuk dan selsema 2) Membantu penghidap lelah dan

Sakit lutut? Siapa golongan yang paling berisiko terkena sakit lutut ni? Awas ya, jika anda tergolong dalam risiko sakit lutut ni.. Golongan wanita dikesan seawal usia 45 tahun. Kenapa wanita sering diserang bukan lelaki? Salah satunya hormon wanita berubah terutama selepas wanita putus haid. Selain tu, berat badan berlebihan juga akan menambah beban kepada sendi lutut dan mengakibatkan geseren pada sendi. Tapi jangan terkejut jika seorang yang bersukan lasak di usia muda apabila meningkat usianya mereka lebih berpotensi mendapat sakit lutut adalah sangat tinggi. Jadi golongan yg aktif di usia muda haruslah berhati-hati. Warga tua? golongan ini risiko adalah sangat tinggi seiring dengan pertambahan usia. Ini kerana pelincir di lutut semakin berkurangan atau mudah kering. Jika dulu, penggunaan halia ni bukan sahaja bahan penting di dapur, tapi banyak khasiat lagi-lagi dijadikan herba seperti tumbuk dan sapukan di tempat bermasalah dan dijadikan sebagai rawatan secara tradisional. Kini,