fbpx

SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

January 2020

Cuti sekolah bakal berakhir, ibu-ibu la yang paling sibuk dalam menyediakan persiapan anak-anak ke sekolah. Bermula rutin harian ibu seawal pagi dengan menyediakan kelengkapan persekolahan anak-anak seperti menyediakan sarapan, menggosok baju sekolah, kemas buku anak dan sebagainya. Dalam kesibukan seharian seorang ibu tidak kira seorang suri rumah atau ibu yang bekerja, sudah tentu ibu akan berasa penat dan letih dengan tugasan harian mereka. Tidak mustahil jika ibu memerlukan tenaga sampingan yang dapat membantu beliau menguruskan kerja hariannya agar berjalan dengan lancar disamping musim persekolahan yang bakal tiba nanti.. Peringatan buat semua, bukan ibu sahaja yg memerlukan tenaga tambahan, tapi untuk anak2x sekolah pun kita sebagai ibu wajib bekalkan tenaga untuk mereka supaya  membantu anak kekal bertenaga di sekolah. p/s : Sedikit renungan kita bersama dengan Vt di bawah, diamana seorang ibu tunggal Puan Azian, yang bekerja mengambil upah menjahit baju dalam membesarkan anak-anak

Gastrik boleh menyerang sesiapa sahaja tak mengira peringkat umur. Sekali kena, anda akan tahu betapa azabnya, serta boleh menganggu urusan seharian anda. Kali ini kami ingin berkongsi dengan anda info tentang punca dan tanda gastrik yang ramai orang tak perasan. . Bila ada benda asing yang menghakis, maka akan berlaku keradangan perut. Keradangan perut yang berlaku inilah yang menyebabkan berlakunya gastrik. Gastrik juga ada pelbagai jenis seperti : JENIS-JENIS GASTRIK   Gastritis ringan : Berlaku kebengkakkan pada lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.   Gastritis berat : Berlaku luka yang panjang pada lapisan perut yang telah bersentuh dengan sebarang makanan.   Ulser gastrik (peptic ulcer): Sejenis luka terbuka darah boleh dikesan dalam muntah atau najis. Bagi pengidap gastrik, pastikan korang elak beberapa jenis makanan yang boleh membuatkan perut menjadi lebih sakit . Sedikit tips pantang larang ketika gastrik dan makanan yang perlu dielakkan seperti di bawah.   Tanda-tanda gastrik, adakah anda mempunyai

Besar tanggungjawab seorang wanita yang dipanggil seorang ibu, kerana untuk memastikan suami dan anak-anaknya mendapat perhatian, kasih sayang secukupnya daripada seorang ibu. Setiap hari ibu akan menjadi orang pertama yg akan bangun seawal pagi daripada yg lain utk memastikan segala keperluan dan kelengkapan utk anak dapat disiapkan sebelum mereka ke sekolah. Selain kerja-kerja di rumah, ibu juga mempunyai kerja hakiki yg perlu dilaksanakan di tempat kerja.. Jika kita lihat dari sudut sebagai seorang wanita, mampukah mereka berbuat sedemikian.. Tapi itulah pengorbanan seorang ibu yg sanggup buat apa sahaja demi keluarga mereka. Bayangkan setiap pagi seorang ibu bertungkus lumus mengurus anak - anak kecil yg ramai setiap hari ke sekolah walaupun keadaan dalam huru-hara tapi ibu-ibu tetap 'cool' dan rilex je kan.. Terfikir juga tenaga apa yg POWER sangat ibu ni gunakan? Kalau nak tahu, itulah kelebihan seorang ibu mereka punya tenaga tu kadang