SeraiMas Herbs Sdn. Bhd. (1227131-D)
No. 20, Industri Ringan Teres 3 Tingkat Jalan Teguh 2, Taman Industrian Labis 85300 Segamat, Johor

+6012 784 8364
info@seraimas.my

Raja Segala Herba

August 2018

Mesti ramai kan yang nak pergi Dataran Merdeka esok di Putrajaya. Tak tunggu besok pun malam ni kompem dah penuh dataran tuh sebab nak tengok bunga api. Uish, bestnyaaa ! Jadi, untuk mereka yang nak pergi tengok perarakan Merdeka esok tu, kena lah gerak awal pagi sebelum Subuh. Tak nak kena jammed dan takde tempat duduk nanti. Tapi kalau dah penuh masa datang tu.. Kena lah zoom in pakai telefon/kamera aje perarakannya hehehe.. Malam nie jom kita prepare untuk besok, dari segi pakaian, jenis mekap ketika bawah cahaya matahari, dan macam-macam lagi. TIPS PERGI PERARAKAN MERDEKA : Pertama sekali, WAJIB BAWAK AIR MINERAL. Perarakan ni akan berlangsung dari pagi sampai ke tengahari. Dan dalam masa nak menonton tuh korang akan dahaga kepenatan berhadapan dengan orang yang sangat ramai. Sebelum pengsan tak jumpa air, baik sediakan awal-awal dari rumah. Kedua, PAKAI PAKAIAN YANG SENANG BERGERAK. Seperti

SELAMAT hari raya Aidiladha. Semoga segala amalan korban yang kita sertai diterima Allah s.w.t. Setiap kali datang Aidiladha kita akan mengulangi cerita mengenai pengorbanan. Memang kena ulang, sebab kita masih kedekut berkorban. Kita lebih banyak menerima dari memberi, kita lebih senang diperhati daripada memerhati, kita lebih seronok dihormati dan amat lokek menghormati.   Cerita korban kali ini, sis suka menekankan mengenai pengorbanan Siti Hajar yang kadangkala terlepas pandang di sebalik cerita kehebatan pengorbanan Nabi Allah Ibrahim dan anaknya Ismail.   Mari kita kenali siapa Siti Hajar dan kehebatannya. Siti Hajar tidak lahir dari keluarga bangsawan, bukan juga dari keluarga ternama, malah hanya seorang wanita hamba sebelum Nabi Ibrahim a.s memperisterikannya. Siti Hajar seorang wanita luar biasa kerana beliau berhadapan dengan pelbagai musibah besar merdeka sehinggakan Allah s.w.t memberi penghormatan tinggi kepadanya sebagai peneroka bumi Makkah dan insan yang menemui telaga air zam-zam sumber air